ارائه بسته تشویقی به کارفرمایان و بنگاه‌ها در ازای اشتغال مددجویان
کد خبر: 3756108
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
کمیته امداد انجام می‌دهد؛

ارائه بسته تشویقی به کارفرمایان و بنگاه‌ها در ازای اشتغال مددجویان

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از ارائه تسهیلات و بسته‌های تشویقی به کارفرمایان و بنگاه‌های تولیدی در صورت به‌کارگیری واستخدام مددجویان کمیته امداد خبر داد.

ارائه بسته تشویقی به کارفرمایان و بنگاه‌ها در ازای اشتغال مددجویانبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار و رسیدن به خودکفایی و توانمندی جامعه هدف از اهداف مهم کمیته امداد است.
وی ادامه داد: راهبرد اصلی این نهاد  با ارائه خدمات تخصصی مددکاری ایجاد اشتغال و استقلال فکری، فرهنگی و اقتصادی مددجویان تحت حمایت است تا به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی خارج شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به ارائه خدمات آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مهارتی به جامعه هدف تحت حمایت ،گفت: افزایش سطح دانش فنی و مهارتی افراد و آمادگی مددجویان  برای ورود به بازار کار یکی از اهداف ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت توسط این نهاد است.
وی با اشاره به اینکه هزینه آموزش مددجویان تحت حمایت به‌صورت ۱۰۰ درصد توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود، تصریح کرد: کمیته امداد به هر یک از کارفرمایان که برای مددجویان این نهاد اشتغال ایجاد کنند، تسهیلات پرداخت می‌کند.
صفری ادامه داد: طبق این طرح کارفرمایان در صورت استخدام مددجویان تحت حمایت این نهاد می‌توانند از تسهیلاتی که به جامعه هدف این نهاد پرداخت می‌شود بهره‌مند شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: کمیته امداد برای استفاده از ظرفیت کارفرمایان بسته‌های تشویقی در نظر گرفته است که این بسته‌ها برای تعامل با کارفرمایان شرکت‌ها و کارگاه‌ها باهدف ایجاد انگیزه برای به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت این نهاد از طریق پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای دو سال در نظر گرفته‌شده است.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد تسهیلات ویژه‌ای برای کارفرمایانی که  مددجویان این نهاد را استخدام کند تعیین کرده است، گفت: کمیته امداد به ازای استخدام هر مددجو (حداکثر پنج نفر) ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه (تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان) با کارمزد چهار درصد به کارفرما پرداخت می‌کند.
انتهای پیام
captcha