۱۶۰ دانش‌آموز دختر ابهری به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند
کد خبر: 3756122
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

۱۶۰ دانش‌آموز دختر ابهری به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند

گروه فرهنگی - سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: ۱۶۰ نفر از دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان ابهر به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

160 دانش‌آموز دختر ابهری به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدندداود معروف‌خانی، سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ابهر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اعزام اولین کاروان دانش‌آموزان ابهری به اردوهای راهیان نور، اظهار کرد: 160 نفر از دانش‌آموزان دختر شهرستان ابهر در قالب 4 اتوبوس به اردوی راهیان نور غرب کشور اعزام شدند.
وی با بیان اینکه این دانش‌آموزان به‌مدت 2 روز از مناطق عملیاتی بازدید خواهند کرد، افزود: بازدید از منطقه عملیاتی مرصاد، نمایش رزم شبانه و حضور بر مزار شهدای گمنام طاق بستان و بازدید از موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در قالب این اردو است.
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ابهر مهمترین هدف این اردو را انتقال مفاهیم فرهنگ دفاع مقدس دانست و افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و ایستادگی در قالب اردوهای راهیان نور بسترهای لازم برای بصیرت افزایی و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان را فراهم می‌کند‌.
معروف‌خانی برگزاری نماز جماعت و مسابقات فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این سفر دانست و تصریح کرد: در این مرحله دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرهای ابهر، هیدج و صائین‌قلعه به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.
وی با بیان این که عزت آرامش و امنیت کشور مرهون خون شهدا است، گفت: وفاداری به خون شهدا عامل اقتدار انقلاب و نظام است و این موضوع باید در بین نسل های نوجوان و جوان نهادینه شود تا دانش‌آموزان از رشادت‌ها و دلیرمردی‌های رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس آگاهی داشته باشند و سیره و روش آنها را الگوی زندگی خود قرار دهند.
انتهای پیام
captcha