همایش «سه ساله های حسینی» در سمنان برگزار شد
کد خبر: 3756139
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

همایش «سه ساله های حسینی» در سمنان برگزار شد

گروه اجتماعی - همایش سه ساله‌های حسینی ویژه سالروز شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) در سمنان برگزار شد.

همایش سه ساله های حسینی در سمنان برگزار شدبه گزارش ایکنا از سمنان، حجت الاسلام سیدجلال احمدپناهی، مدرس حوزه علمیه سمنان شب گذشته 22 مهر در همایش بزرگ سه ساله های حسینی در سمنان مهمترین ویژگی جریان عاشورا را مردمی بودن آن دانست و گفت: با گذشت سال‌های متمادی از این حرکت تاریخی، قیام عاشورا همچنان زنده و بالنده است و دلها را در سراسر جهان به خود جلب می‌کند.

وی  ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) افزود: این همایش با هدف تبیین سیره و منش اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در جامعه به ویزه بین نونهالان برگزار می شود.

احمدپناهی حضور کودک خردسال و افراد مسن بین شهدای کربلا را مهمترین عامل مردمی بودن این قیام  عنوان کرد و افزود: امام حسین (علیه السلام) قیام عاشورا را دو مرحله ای طراحی کرده بود و حضور بانوان و اعضای خانواده به خصوص حضرت زینب (سلام الله علیها) در این حرکت موجب ماندگاری و انتقال عظمت قیام عاشورا شد.

امام جمعه موقت سمنان هدف از برگزاری این مراسم را بزرگداشت نام آور سه ساله ای دانست که با وجود سن کم درس زندگی داد تا عشق به پدر، مولا، خدای متعال و اعتلای دین مقدس اسلام از زندگی این بزرگ دخت گرامی امام حسین (علیه السلام) به منصه ظهور برسد.

همچنین  سوگواره عاشورایی «آتش و عطش» ویژه شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) ازدیگر برنامه‌هایی بود که یکشنبه شب در تالار هلال احمر سمنان با حضور قشرهای مردم برگزار شد.

همچنین مداحی و بیان مصیبت در شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) از دیگر برنامه‌های همایش سه ساله‌های حسینی در سمنان بود.

انتهای پیام

captcha