چالش‌های محیط زیست استان قم، محور پایان نامه‌های دانشجویی باشد
کد خبر: 3756208
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴

چالش‌های محیط زیست استان قم، محور پایان نامه‌های دانشجویی باشد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: سوق دادن پروژه‌ها و پایان نامه‌های دانشجویی به سمت و سوی برطرف کردن چالش‌های محیط زیست استان قم ضروری است.

چالش‌های محیط زیست استان قم محور پایان نامه‌های دانشجویی باشدبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در دیدار معاون و کارشناسان دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار کرد: امروز برای گذر از بحران‌ها و چالش‌های زیست محیطی، به شدت نیازمند ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی از سوی نخبگان دانشگاهی هستیم.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند دانشگاه ها در توسعه علم و آگاهی در جامعه، بیان کرد: محققان و پژوهشگران باید ضمن شناخت مشکلات و معضلات زیست محیطی کشورمان و تلاش برای شناساندن آن به مردم و مسؤولان، دانش و تجربه خود در حوزه محیط زیست را نیز به شکل چشمگیری ارتقاء داده و از جدیدترین یافته های علمی در این عرصه آگاهی داشته باشند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اعلام آمادگی کامل برای همکاری و مشارکت با مراکز علمی و آموزشی استان، ویژگی های خاص جغرافیایی و اکوسیستمی قم را مورد توجه قرار داد و گفت: فرهنگسازی و اطلاع رسانی زیست محیطی در میان دانشجویان و قشر فرهیخته کشورمان بسیار مهم و ضروری است. 

وی با بیان اینکه آموزه های زیست محیطی نباید در حد کلاس درس باقی بماند، بر ضرورت سوق دادن پروژه ها و پایان نامه های دانشجویی به سمت و سوی برطرف کردن چالش های محیط زیست استان قم تأکید کرد و گفت: آلودگی هوا، مقابله با گرد و غبار، مدیریت پسماند و تأمین حقابه های زیست محیطی از موضوعات دارای اولویت در پژوهش های علمی خواهد بود. 

انتهای پیام

captcha