اعزام خادمان موكب احمدبن موسی(ع) به مرز شلمچه/ اصلاح را از خودمان آغاز كنیم
کد خبر: 3756229
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

اعزام خادمان موكب احمدبن موسی(ع) به مرز شلمچه/ اصلاح را از خودمان آغاز كنیم

گروه اجتماعی ـ طی مراسمی، عوامل اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) شهرداری شیراز به سمت مرز شلمچه به راه افتادند.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم بدرقه عوامل اجرایی موكب احمدبن موسی(ع) وابسته به شهرداری شیراز كه در مرز شلمچه برپا خواهد شد، امروز، 23 مهرماه با حضور استاندار فارس، شهردار شیراز و رئیس و اعضای شورای اسلامی شیراز برگزار شد.
اسماعیل تبادار، استاندار فارس در این مراسم گفت: در آستانه برگزاری مراسم اربعین در اقصی نقاط کشور شاهد اعزام خادمین زائران اربعین حسینی هستیم که نشان از موج دلدادگی به امام حسین (ع) بزرگمرد تاریخ است.
وی با بیان اینکه کاروان احمدبن موسی(ع) شهرداری شیراز منظره زیبایی از دلدادگی را خلق کرده است، بر لزوم الگو قرار دادن سیره امام حسین(ع) تاکید و اضافه کرد: باید ویژگی‌های اخلاقی امام حسین(ع) بر زندگی، رفتار و کردار همه ما جاری شود.
سیداحمدرضا دستغیب، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: مجموعه مدیریت شهری با اعتقاد به لزوم زنده نگهداشتن راه امام حسین(ع)، بودجه موکب احمدبن موسی (ع) را تصویب و اقدام به اعزام نیرو به مرز شلمچه کرده است.
وی افزود: امام حسین(ع) برای رفع پلیدی‌ها و اصلاح امور در جامعه قیام کرد و امروز اگر ما پیروی این امام بزرگوار هستیم باید از خودمان شروع کنیم و خود را از بدی‌ها، پلشتی‌ها و انحرافات اصلاح کنیم.
محمد حسن‌پور، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز گفت: امسال برای پنجمین سال متوالی است که شهرداری شیراز به عنوان معین استان فارس و خوزستان طی مدت زمان ۲۵ روز به زائرین اربعین حسینی خدمت رسانی می‌كند.
وی گفت: ۵۵۰ نیرو در حوزه‌های پسماند، اتوبوسرانی، آتش نشانی، فرهنگی و ... در موکب احمدبن موسی(ع) شاهچراغ شهرداری شیراز حضور دارند.
حسن‌پور افزود: سازمان مدیریت پسماند با ۲۰۰ نیرو و ۲۵ خودرو مسیری به طول ۵۰ کیلومتر را نظافت می‌کند و ۴۵ آتش نشان با پنج دستگاه خودروی آتش نشانی وظیفه تامین ایمنی و ارائه خدمات آتش‌نشانی را در موکب بر عهده دارند.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: ایاب و ذهاب زائران نیز توسط ۵۰ دستگاه اتوبوس اعزامی از شیراز بین خرمشهر تا نقطه صفر مرزی شلمچه به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود.
وی یادآور شد: در زمینه برنامه های فرهنگی علاوه بر برپایی نماز جماعت، برگزاری مراسم روضه خوانی، تبلیغات محیطی و ... اقلام فرهنگی با محوریت معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) توزیع خواهد شد.
حسن‌پور بیان كرد: این موکب ظرفیت اسکان شبانه یک هزار و دویست نفر از زائران را دارد. همچنین شهرداری شیراز در هر وعده صبحانه، ناهار و شام میزبان ۵ هزار نفر از زائران حرم حسینی است.
وی، ایجاد نانوایی سیار 24 ساعته، آشپزخانه سیار و برطرف کردن مشکل کمبود آب محدوده ۱۸ هزار متر مربعی موکب احمدبن موسی (ع) را از اقداماتی دانست که امسال برای نخستین بار توسط شهرداری شیراز انجام شده است.
انتهای پیام

captcha