واحدهای بازرسی برای مراقبت از تخلاف اداری در استان‌ها فعال شوند
کد خبر: 3756233
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱

واحدهای بازرسی برای مراقبت از تخلاف اداری در استان‌ها فعال شوند

گروه سیاست و اقتصاد- رئیس امور سلامت اداری سازمان امور اداری و استخدامی گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در استان‌ها انجام دهیم فعال کردن واحدهای بازرسی در جهت رصد و مراقبت پیشگیرانه همچنین رصد و مراقبت فرآیندی قبل از وقوع تخلف است.

واحدهای بازرسی برای مراقبت از تخلاف اداری در استان‌ها فعال شوندبه گزارش ایکنا از زنجان، فردین خرازی امروز ۲۳ مهر ماه در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی اظهار کرد: نظام اسلامی بر مبنای عدالت و عاری از فساد و تبعیض شکل گرفت و این یک هدف مشترک برای گروه‌های مختلف بود.
وی با اشاره به اینکه در طول چهار دهه گذشته خدمات بزرگی در کشور انجام شده، تصریح کرد: با این وجود با نقطه مطلوب فاصله ژرف و عمیقی وجود دارد و این سبب شروع نارضایتی عمومی نسبت به دستگاه‌های اجرایی شده است.
رئیس امور سلامت اداری سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه سه مولفه در به وجود آمدن موج نارضایتی عمومی مردم تاثیر داشته است، بیان کرد: ضلع اول این مثلث نارضایتی نسبت به وضعیت اقتصاد و معیشت، نوسانات شدید پولی و ارزی، تصمیمات نادرست عرصه اقتصادی، بیکاری به‌ویژه در بین فارغ التحصیلان و پایین بودن نرخ اقتصادی است.
این مسئول اعتراض نسبت به فساد لجام‌گسیخته در بخش دولتی، عمومی و خصوصی و پایین بودن ضریب سلامت اداری در کشور را ضلع دوم مثلث نارضایتی عمومی مردم عنوان کرد و افزود: عدم پاسخگویی روان و شایسته دستگاه‌های اجرایی به مطالبات قانونی مردم و رواج پارتی بازی، کم کاری و پایین بودن ضریب بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی و نادیده گرفتن حقوق شهروندی در نظام اداری مولفه سوم این مشکل است.
خرازی به ابلاغ منشور حقوق شهروندی در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: در متن این منشور ۱۱ حق برای مردم در روابطشان با دستگاه‌های اداری کشور در نظر گرفته شده و مردم حق دارند از اعمال بی طرفانه قانون و مقررات برخوردار شوند.
وی اعتراض به تبعیض در حوزه اشتغال و بکارگیری نیروهای استخدامی را یکی از مهمترین اعتراضات مردم در سال‌های اخیر خواند و افزود: همه دستگاه‌ها موظفند اطلاعات قوانین و آخرین تصمیمات را از طریق سایت در اختیار مردم بگذارند اما متاسفانه وقتی شبانه تصمیمی در شورای اقتصادی گرفته و ناگهانی ابلاغ می‌شود، این حق از مردم گرفته می‌شود که تصمیمات زندگی خود را با این قوانین منطبق کند.
رئیس امور سلامت اداری سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه کمتر از ۵ درصد از تخلفات اداری توسط واحدهای بازرسی گزارش داده می‌شود، عنوان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در استان‌ها انجام دهیم فعال کردن واحدهای بازرسی در جهت رصد و مراقبت پیشگیرانه همچنین رصد و مراقبت فرآیندی قبل از وقوع تخلف است.
خرازی با تاکید بر این‌که نظام آموزشی باید همه افراد را متعهد و مسئول بار بیاورد ولی متاسفانه ما به جز فرمول‌های فیزیک و شیمی چیزی در مدارس نمی‌آموزیم، یادآور شد: امروزه مهندسی جوامع جدید و مدرن برای تعهد اجتماعی ارزش ویژه ای قایل شده است.
 این مسئول با بیان این‌که ضعیف بودن تعهد فردی و اجتماعی نتیجه‌ای جز تمرکز بیشتر روی تعهدات قانونی ندارد، تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی کشور واقعا باید پای کار بیایند. باید کار فرهنگی اساسی در جهت ارتقای تعهدات فردی و اجتماعی صورت بگیرد. ما باید دانش و بینش حقوق شهروندی را افزایش دهیم و این در حالی است که متاسفانه در مهارت احقاق حقوق شهروندی بسیار ضعیف هستیم.
خرازی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شوند طی یک دوره زمانی مشخص و محدود، فرآیندهای هر دستگاه اجرایی که موجب آسیب رساندن به مردم می‌شود را احصا و لیست‌برداری کنند و با هدایت استانداری و کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، تک به تک مشکلات را از پیش پا بردارند.
انتهای پیام
captcha