۱۷ میلیارد تومان برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیاز است
کد خبر: 3756296
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

۱۷ میلیارد تومان برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیاز است

گروه فرهنگی ـ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبار مورد نیاز برای احداث پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان حدود ۱۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

۱۷ میلیارد تومان برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیاز است

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از تسنیم، امیرعباس آسمند، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 23 مهرماه در نشست بررسی پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دوران دفاع مقدس اثرگذارترین و سرنوشت‌سازترین دوره تاریخی و سرمایه عظیمی از فرهنگ و تمدن ایران است، اظهار کرد: باید برای ثبت و ضبط و انتقال آثار و ارزش‌های این دوران طلایی به نسل‌های آینده تلاش کنیم.
وی افزود: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت حضور گسترده‌ای در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشته و در دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کردند که گواه این ادعا اعزام بیش از 35 هزار رزمنده به جبهه و تقدیم بیش از 1880 شهید به نظام و انقلاب اسلامی است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تاکنون 233 هزار و 562 اثر شامل اسناد شخصی و رسمی مربوط به نقش این استان در دوران دفاع مقدس جمع‌آوری کرده‌ایم.
آسمند از تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان خبر داد و بیان کرد: تاکنون بیش از 200 جلسه تخصصی برای شناسایی مداخل دانشنامه دفاع مقدس استان تشکیل و 273 مدخل شناسایی شده که هم‌اکنون در مرحله تشکیل پرونده علمی قرار دارند.
وی با اشاره به اهمیت احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان، عنوان کرد: زمینی به مساحت 13 هزار مترمربع برای احداث این پروژه اختصاص داده شده اما متأسفانه با مشکل ردیف اعتباری برای شروع عملیات اجرایی آن روبرو هستیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میزان اعتبار موردنیاز برای احداث این پروژه 17 میلیارد تومان برآورد شده است، تصریح کرد: 200 میلیون تومان اعتبار اولیه برای این پروژه در نظر گرفته شده که در مقایسه با این 17 میلیارد تومان اعتبار ناچیزی است.
آسمند یادآور شد: امیدواریم با پیگیری مسئولان اجرایی استان و رایزنی‌های مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شاهد اختصاص ردیف اعتباری ملی به این پروژه باشیم.
انتهای پیام

captcha