فعالیت ۳۰ مبلغ دینی در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان
کد خبر: 3756299
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

فعالیت ۳۰ مبلغ دینی در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان

گروه فرهنگی - دبیر ستاد مردمی اربعین استان سیستان و بلوچستان گفت: در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی و ورود زوار پاکستانی به استان، ۳۰ مبلغ دینی مسلط به زبان اردو در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان فعالیت می‌کنند.

رضا بختیاری، دبیر ستاد مردمی اربعین استان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی و ورود زوار پاکستانی به استان، 30 مبلغ دینی مسلط به زبان اردو در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان فعالیت می‌کنند.
دبیر ستاد مردمی اربعین استان ادامه داد: این مبلغان، طلاب بانو و آقایی هستند که از جامعة المصطفی(ص) قم به منطقه اعزام شده و علاوه بر تبلیغ دینی و فرهنگی، به‌عنوان مترجم نیز خدمت می‌کنند.
وی با اشاره به حضور 700 خادم افتخاری اربعین در زائرسرا، بیان کرد: سوگواره فیلم و عکس برای زائران اربعین نیز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های این ستاد برای زائران پاکستانی اربعین است.
بختیاری اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌ها امسال 70 هزار زائر پاکستانی اربعین از مرز میرجاوه وارد استان می‌شوند که پس از استراحتی موقت در پایانه مرزی میرجاوه، شبی را در زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان اسکان پیدا می‌کنند؛ در صورت کمبود فضا، اردوگاه شهید مطهری نیز به عنوان مکان دوم برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.
دبیر ستاد مردمی اربعین استان افزود: خدمات رسانی این ستاد از میرجاوه تا زاهدان و از زاهدان تا شلمچه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha