محاکمه دبیرکل جمعیت الوفاق به 13 آبان موکول شد
کد خبر: 3756355
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

محاکمه دبیرکل جمعیت الوفاق به 13 آبان موکول شد

گروه بین‌الملل ـ دیوان عالی کشور بحرین بار دیگر جلسه محاکمه شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق را به تأخیر انداخت.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری البحرین الیوم؛ دادگاه عالی بحرین اعلام کرد: جلسه محاکمه شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق در پرونده جاسوسی برای قطر که قرار بود که دیروز(23 مهرماه) برگزار شود، به چهارم نوامبر مصادف با 13 آبان‌ماه موکول شده است.

دادگاه عالی بحرین در تاریخ ۳۱ خرداد ماه با صدور حکمی، رأی به تبرئه شیخ علی سلمان، شیخ حسن سلطان و علی الاسود دو تن دیگر از اعضای جمعیت بحرینی الوفاق از جاسوسی برای قطر داد.

دادستان عمومی بحرین با به چالش کشیدن حکم برائت متهمان، این حکم را در بسیاری از موارد مغایر با قانون توصیف کرد و بر این اساس روز ۱۴ شهریور مصادف با ۵ سپتامبر، برای بازنگری در این حکم تعیین شد که این تاریخ نیز به تعویق افتاد.

دادستان کل بحرین با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد: دادگاه عالی بحرین اعتراض دادستان عمومی به حکم صادره از دادگاه جنایی مبنی بر برائت متهمان شیخ علی سلمان، شیخ حسن سلطان و علی الاسود را پایان رسانده و جلسه محاکمه به صورت علنی در تاریخ  چهارم اکتبر مصادف با 13  آبان ماه برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ دادستانی بحرین پیش از این با استناد به گفته‌های مستدل چهار شاهد در خصوص مکالمات تلفنی انجام شده (در سال ۲۰۱۱) بین شیخ علی سلمان و شیخ حسن سلطان با دولت قطر و همچنین ملاقات‌های آنان در داخل و خارج از بحرین و نامه‌نگاری‌هایشان، آنها را به جاسوسی برای قطر متهم کرده بود.

 انتهای پیام
captcha