بی‌توجهی مسئولان به قاچاق خاک در سال‌های اخیر
کد خبر: 3756369
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

بی‌توجهی مسئولان به قاچاق خاک در سال‌های اخیر

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه مازندران گفت: مدت‌ها است که تخریب محیط زیست همانند قاچاق خاک، سال‌ها در صدر خبرها قرار دارد و کسی نسبت به آن واکنش نشان نمی‌دهد.

بی‌توجهی مسئولان به قاچاق خاک در سال‌های اخیر 

به گزارش ایکنا از مازندران، سیدخلاق میرنیا امروز، 24 مهر در آئین افتتاحیه چهارمین گردهمایی باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه محیط زیست و جهاد دانشگاهی در کنار هم معنای خاصی دارد، اظهار کرد: جهاد یعنی تلاش و کوشش بیش از حد معمول و به همین دلیل قرار گرفتن و حمایت آن از محیط زیست باید دیده شود.
وی با بیان اینکه تا به امروز هنوز به اهمیت محیط زیست توجه نشده است، افزود: نابودی محیط زیست بسیار خطرناک بوده و ما هنوز آن را درک نکردیم چرا که اگر نسبت به محیط زیست حساس می شدیم امروز این وضعیت بد زیست محیطی به وجود نمی‌آمد.
رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه هنوز اهمیت محیط زیست در اذهان مردم و مسئولان به خوبی قابل درک نیست، گفت: مدت‌ها است که تخریب محیط زیست همانند قاچاق خاک، سال‌ها در صدر خبرها قرار دارد و کسی نسبت به آن واکنش نشان نمی دهد.
میرنیا با بیان اینکه قاچاق خاک موجب تخریب محیط زیست می شود و صدمه‌های جبران‌ناپذیری به کشور وارد می کند، تصریح کرد: تا به امروز کسی با پدیده برداشت زیاد از حد آب‌های زیر زمینی برخورد نکرده است، پدیده‌ای که موجب تخلیه شدن لایه‌های آبی شده است و رطوبت را از بین برد و موجب چسبیدگی ذرات به یکدیگر شد.
وی با اشاره به اینکه به دلیل بی مبالاتی گذشتگان و سهل‌انگاری امروز، زمین در معرض تخریب قرار دارد و سفره‌های آب زیرزمینی در حال تخریب است، گفت: یکی از آثار جبران‌ناپذیر تخریب زمین، فرونشست‌هایی است که اتفاق می‌افتد و دیگر قابلیت جبران ندارند.
رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه در مازندران توان جلوگیری از تخریب جنگل وجود ندارد، اظهار کرد: اگر توان جلوگیری از تخریب جنگل وجود ندارد، آیا نمی توان درختان مقاوم به کمبود آب کاشت و جلوی فرسایش و نابودی را گرفت.
میرنیا گفت: اینکه جهاد دانشگاهی با درک حفظ محیط زیست، دانشجویان حامی این امر مهم را دور هم جمع کرده تا این کار فرهنگی شکل گیرد، بسیار شایسته است و می توان کاری برای جلوگیری از تخریب محیط زیست کرد چرا که این امور موجب فرهنگ سازی بیشتر در میان مردم می‌شود.
وی با بیان اینکه از بین بردن محیط زیست آثار زیان‌باری را به دنبال دارد، گفت: با در کنار هم قرار گرفتن جهاد دانشگاهی، دانشجویان محیط زیست و وزارت علوم می توان محیط زیست را درک و گامی محکم برداشت و زیست بوم خود را احیا کرد. 

captcha