وابستگی به بودجه دولتی؛ مهمترین معضل دانشگاهها‌
کد خبر: 3756382
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

وابستگی به بودجه دولتی؛ مهمترین معضل دانشگاهها‌

گروه اجتماعی - وزیر علوم تحقیقات و فناوری مهمترین مشکل دانشگاه‌های دولتی در کشور را وابستگی به بودجه‌های دولتی عنوان کرد.

وابستگی به بودجه دولتی مهمترین معضل دانشگاهها‌ است

به گزارش ایکنا از سمنان، منصور غلامی، وزیرعلوم تحقیقات و فناوری امروز 24 مهر در مراسم آغاز سال تحصیلی که در دانشگاه دولتی گرمسار برگزار شد از وابستگی به اعتبارات دولتی به عنوان مهمترین معضل دانشگاه‌های دولتی نام برد و گفت: بودجه دانشگاه‌ها بودجه ویژه‌ و مشخصی است که نه می‌توان از آن کاست و نه می‌توان از بودجه دیگر بخش‌ها به آن افزود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه گرمسار از جوان‌ترین دانشگاه‌های دولتی است اما توسعه خوبی در این سال‌ها داشته یاداور شد: در این راستا بر اساس تجربه  رشد و روحیه و انگیزه در دانشگاه‌های در حال توسعه بیشتر از دانشگاه‌های بزرگ است که دانشگاه گرمسار از دانشگاهها‌ی در حال توسعه بوده و توفیقات زیادی داشته است  که نماینده گرمسار و آرادان نیز یکی از نمایندگان فعال در این بخش است که جای تقدیر دارد.

غلامی با بیان اینکه تمرکز این وزارتخانه بر کیفیت آموزش عالی است ادامه داد: در همین راستا یک ستاد مرکزی در وزارت علوم تشکیل شده و بحث کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها را به صورت جدی و پیگیر مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌دهد.

وی با ابراز رضایت از کیفیت آموزشی در دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های بزرگ غیردولتی گفت: ارائه خدمت به دانشجویان این دانشگاه‌ها نیازمند آموزش کیفی است و لذا هدفگذاری‌های وزارتخانه نیز در همین راستا برنامه‌ریزی شده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه‌ریزی دانشگاه گرمسار برای ارتقا مجوز اصولی این دانشگاه به مجوز قطعی متذکر شد: برای تحقق این مهم باید شرایط مشخصی فراهم شود و سپس این شرایط مورد بررسی ستاد نظارت و ارزیابی وزارتخانه قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha