فردا؛ آغاز به‌ کار اولین کنگره ملی خانواده
کد خبر: 3756388
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
رویت خبر داد:

فردا؛ آغاز به‌ کار اولین کنگره ملی خانواده

گروه جامعه ــ مدیرعامل بنیاد ملی خانواده از برگزاری کنگره ملی خانواده طی روزهای 25 و 26 مهرماه، خبر داد.

برگزاری اولین کنگره خانوادهحجت‌الاسلام والمسلمین رضا رویت، مدیرعامل بنیاد ملی خانواده در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری کنگره ملی خانواده در روز‌های ۲۵ و ۲۶ مهرماه، اظهار کرد: هرگاه پای مردم در میان باشد، مشکل رفع شده‌ای باقی نمی‌ماند و بزرگترین بحران‌ها با حضور مردم مرتفع شده است؛ نمونه آن دفاع مقدس است که با وجود هجوم سراسری و بین‌المللی، با حضور مردم و البته ساماندهی آن‌ها رفع شد و به پیروزی انجامید.
 
وی افزود: هرکجا مسئله جدی وجود داشته باشد مردم دست در دست حاکمیت می‌گذارند و موضوع حل می‌شود.
 
حجت‌الاسلام رویت با بیان اینکه حوزه خانواده با مسائل و آسیب‌هایی روبرو است، تصریح کرد: واقعیت این است که ما در بعضی حوزه‌ها، دارای آسیب‌های جدی هستیم. به نظر می‌رسد اگر بخواهیم مسائل این حوزه هم به درستی رفع شود، چاره‌ای جز این نیست که مردم ورود جدی داشته باشند.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده با بیان اینکه هر کجا یک اتفاق خوب در حوزه خانواده می‌افتد، یک طرف آن مردم و مجموعه‌های مردم نهاد قرار دارند، اظهار کرد: امروز در شیراز، یزد، اصفهان، شمال کشور و ... شاهد حرکت‌های بسیار جدی مردمی در حوزه خانواده هستیم. هر کجا موفقیتی می‌بینیم یک بال و بازوی آن مردم هستند که به کمک حاکمیت آمده‌اند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در حوزه خانواده به درستی ورود پیدا کرده است، اظهار کرد: قوه قضائیه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنیاد ملی خانواده همه به میدان آمده‌اند تا اولین کنگره بنیاد ملی خانواده که متشکل از گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد است، تشکیل شود.
 
مدیرعامل بنیاد ملی خانواده با بیان این مطلب که بیش از ۷۰۰ مجموعه مردمی در این کنگره گرد هم می‌آیند، گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره در وهله نخست شناسایی ظرفیت‌های مردمی است. محور‌ها و ظرفیت‌ها و نوع فعالیت‌ها و توان سازمان‌های مردم نهاد به صورت اجمالی شناسایی شده و در گام بعدی این توانایی‌ها معرفی می‌شود تا دستگاه‌های مرتبط، بهترین، فعال‌ترین و باسابقه‌ترین مجموعه‌های مردمی در نمایشگاهی که در جنب کنگره شکل می‌گیرد، معرفی شوند.
حجت‌الاسلام رویت با اشاره به هدف دیگر اولین کنگره تصریح کرد: در نهایت شاهد یک هم‌افزایی خواهیم بود که هم دستگاه‌های دولتی از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنند و هم بالعکس تا اگر نیاز به استفاده از ظرفیتی وجود داشت محقق شود، ضمن اینکه ما در این گردهمایی شاهد انتقال تجربیات سازمان‌های مردم نهاد نیز خواهیم بود.

وی یادآور شد: این کنگره ۲۴ و ۲۵ مهرماه از ساعت ۹ تا 18 با حضور مسئولان کشوری، اساتید دانشگاهی، نخبگان و سازمان‌های مردم نهاد حوزه خانواده در تالار آئینه، مجتمع آدینه برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha