طرح‌های قرآنی امسال دارالقرآن برای دانش‌آموزان رامشیر
کد خبر: 3756454
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

طرح‌های قرآنی امسال دارالقرآن برای دانش‌آموزان رامشیر

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ با مشارکت دارالقرآن مهدی(ع) و الزهرا(س) شهرستان رامشیر هفت طرح قرآنی برای اجرا در مدارس دخترانه و پسرانه این شهرستان برنامه ریزی شده است.

طرح‌های قرآنی امسال دارالقرآن برای دانش‌آموزان رامشیر

شهروزه راشدی، مسئول دارالقرآن الزهرا(س) رامشیر در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: امسال با مشارکت دارالقرآن مهدی(ع) شهرستان رامشیر هفت طرح قرآنی برای اجرا در مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان طراحی شده است.

وی با اشاره به نام برخی از این طرح‌ها اظهار کرد: این طرح‌ها شامل «کاتبان وحی»، «حافظان وحی»، «مقارئه قرآنی»، «مربی‌یاران قرآن»، «سبحان»، «آموزش چهره به چهره نماز» و «احسن‌الاقصص» هستند.

این مربی قرآن توضیح داد: «کاتبان وحی»، رقابت قرآنی از طریق خوشنویسی است که ویژه دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی تا متوسطه دوم با محوریت آیات اخلاقی و تربیتی قرآن اجرا می‌شود. یکی دیگر از طرح‌های ما «حافظان وحی» است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند جزء سی قرآن کریم را در سه مقطع زمانی مختلف حفظ کنند و پس از آن طرح «مقارئه قرآنی» به منظور ارزیابی مقدار حفظ دانش‌آموز و تسلط او بر آیات اجرا خواهد شد.

راشدی افزود: «مربی‌یاران قرآن» طرحی است که به منظور ایجاد انگیزه در میان دانش‌آموزان برای اجرای برنامه‌های قرآنی در دارالقرآن‌ اجرا می‌شود. متأسفانه ما در دارالقرآن‌ها کمبود نیرو داریم. از همین رو تلاش می‌کنیم که از میان دانش‌آموزانی که حافظ حداقل بیست سوره از جزء سی و یا با قرائت و تجوید قرآن آشنا باشند به عنوان مربی‌یاران در کنار خود داشته باشیم. برای این دانش‌آموزان کارت مربی‌یار قرآن صادر می‌شود و در طول سال دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت آموزشی برای آنها برگزار می‌شود. این دوره‌ها با عنوان «سبحان» برنامه ریزی شده‌اند.

مسئول دارالقرآن الزهرا(س) رامشیر گفت: طرح دیگر ما «آموزش چهره به چهره نماز» در مدارس است. در این طرح تلاش می‌کنیم علاوه بر آموزش صحیح نماز، چرایی خواندن نماز هم به دانش‌آموزان یاد داده شود. همچنین «احسن‌الاقصص» طرح دیگری است که طی آن دانش‌آموزان در دارالقرآن با یک سوره قرآن، شأن نزول سوره یا یک موضوع خاص در آیات قرآن آشنا می‌شوند و یافته‌های خود را در قالب یکی از هنرهای تجسمی می‌آفرینند.

وی اظهار کرد: طرح دیگری نیز با موضوع تفسیر قرآن در نظر گرفته شده است که براساس آن آیات قرآنی در سه یا چهار دقیقه در برنامه صبحگاهی مدارس برای دانش‌آموزان بیان می‌شود. 

این مربی قرآن افزود: طرح دیگری نیز برنامه ریزی شده است که اختصاص به دختران دارد و عنوان آن «مدافعان حجاب زینبی» است. در این راستا کارگاه حجاب ماهی یک بار در مدارس برگزار می‌شود. جزوه استانداردی در زمینه دلایل علمی و عقلی حجاب در آن گنجانده شده است که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

راشدی در پایان اظهار کرد: یکی از اقدامات امسال دارالقرآن ایجاد شعبه در همه مدارس شهرستان است که به منظور تسهیل در برقراری ارتباط با دانش‌آموزان انجام شده است.

انتهای پیام

captcha