پیوستگی لحن و تحریر؛ ضرورت یک تلاوت استاندارد
کد خبر: 3756499
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
دباغ تأکید کرد:

پیوستگی لحن و تحریر؛ ضرورت یک تلاوت استاندارد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ حافظ بین‌المللی کشورمان در چهل‌وهفتمین جلسه هفتگی حفظ و قرائت مؤسسه کریمه آل رسول(س) بر ضرورت پیوستگی لحن و تحریر در یک تلاوت استاندارد تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ چهل‌وهفتمین جلسه هفتگی حفظ و قرائت قرآن احمد دباغ، حافظ بین‌المللی کشورمان با ارائه محفوظات عدنان، حافظ کشور عراق در ساختمان مرکزی مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) شهر قم برگزار شد.
در این جلسه، دباغ خطاب به حافظان و قاریان، گفت: مجموعه یک تلاوت استاندارد باید از لحاظ لحن و تحریر به‌هم پیوسته باشد و یک فضای مشترک باید در تلاوت حاکم باشد و این جز با ممارست و گوش دادن زیاد تلاوت اساتید میسّر نخواهد شد.
در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) با استناد به حدیثی از امام سجاد(ع)، اظهار کرد: «لَو ماتَ مَن بَینَ المَشرِقِ وَ المَغرب لمَّا استَوحَشتُ بَعدَ أن یَکونَ القرآنُ مَعِی؛ اگر همه اهل زمین بمیرند از تنهایی، وحشت نخواهم کرد، اگر قرآن با من باشد»، یعنی اگر می‌خواهیم آرامش واقعی داشته باشیم و از اضطراب و مشکلات نجات پیدا کنیم، باید این سخن یادگار کربلا را در زندگی امروز به‌کار ببندیم و سرمایه انس با قرآن را کوچک نشماریم.
حسن ختام این مراسم مدیحه‌سرایی حجت قارایی از حافظان قرآن و ذاکران اهل‌ بیت(ع) بود.
انتهای پیام

captcha