خدمت به زائران اربعین سرور و سالار شهیدان در آستارا یک توفیقی الهی است
کد خبر: 3756552
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
امام جمعه آستارا:

خدمت به زائران اربعین سرور و سالار شهیدان در آستارا یک توفیقی الهی است

گروه اجتماعی - حجت الاسلام حافظ نیا، با تاکید بر اینکه خدمت به زائران اربعین سرور و سالار شهیدان یک فرصت و توفیقی الهی است، اضافه کرد: خدمت به زائران در لحظه ورود آنان به ایران از اهمیت خاصی برخوردار است.

خدمت به زائران اربعین سرور و سالار شهیدان در آستارا یک توفیقی الهی است

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا امروز، 24 مهر در همایش «هم اندیشی و بررسی فرصت ها و چالش های حضور زائران خارجی اربعین حسینی در آستارا» که در سالن آمفی تئاتر خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: همه تلاش ها باید بهره مندی از یک رفتار مهربانانه جهت تغییر ذهنیت زائران خارجی ورودی به ایران نسبت به فضاسازی مسموم دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید کم کاری هایی که از سیستم های اداری پیچیده در شهرستان بروز می کند، سبب نارضایتی زائران خارجی اربعین حسینی شود، ادامه داد: باید رفتار ناب ایرانی – اسلامی با فرهنگ اصیل کشورمان مقابل زائران خارجی متردد از مرز آستارا ارائه شود.

حجت الاسلام حافظ نیا، با تاکید بر اینکه خدمت به زائران اربعین سرور و سالار شهیدان یک فرصت و توفیقی الهی است، اضافه کرد: خدمت به زائران در لحظه ورود آنان به ایران از اهمیت خاصی برخوردار است و مسئولان برای تامین رضایت خاطر آنها و رفع مشکلات احتمالی مسیر استقبال و اسکان تلاش کنند.

این کارشناس دینی تصریح کرد: باید همه بسترها برای خدمت در حوزه های مختلف از قبیل مرزبانی تا گذرنامه و ستاد استقبال برای زائران خارجی اربعین حسینی در پایانه مرزی آستارا فراهم شود.

امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران؛ یک نقطه عطف بسیار مهم در منطقه

ولی داداشی، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز در این همایش، تصریح کرد: در اربعین سال گذشته بیش از 9 هزار زائر از کشورهای روسیه، آذربایجان و گرجستان از طریق مرز آستارا وارد ایران و سپس به سمت عراق رهسپار شدند.

وی با اشاره به اینکه حضور زائران خارجی فرصتی مناسب برای تقویت گردشگری مذهبی در استان گیلان و شهرستان مرزی آستارا است، اضافه کرد: باید از هرگونه رفت و آمد مرزی برای تقویت اقتصاد منطقه استفاده بهینه شود.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت حضور اتباع خارجی برای اشاعه فرهنگ دینی استفاده کنیم، افزود: ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی در لحظه ورود به ایران بسیار مهم است.

داداشی، امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران را یک نقطه عطف بسیار مهم در منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه قفقاز روابط خوبی دارد و با ورود این زائران، روابط دو کشور تقویت خواهد شد.

انتهای پیام

captcha