نقش ایران در راهپیمایی اربعین قدرت ملی تولید کرده است
کد خبر: 3756556
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
فرماندار آستارا:

نقش ایران در راهپیمایی اربعین قدرت ملی تولید کرده است

گروه اجتماعی - رنجکش، با تاکید بر اینکه از زمان حضور داعش در منطقه، کم حادثه ترین دوران را در راهپیمایی بزرگ اربعین گذراندیم، تصریح کرد: نقش ایران در این راهپیمایی یک قدرت ملی را تولید کرده است و اقتدار نظام را نشان می دهد.

نقش ایران در راهپیمایی اربعین قدرت ملی تولید کرده است

به گزارش ایکنا از گیلان، یونس رنجکش، فرماندار شهرستان آستارا امروز، 24 مهر در همایش «هم اندیشی و بررسی فرصت ها و چالش های حضور زائران خارجی اربعین حسینی در آستارا» که در سالن آمفی تئاتر خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت شرکت کننده در کنگره بزرگ اربعین سرور و سالار شهیدان قابل مقایسه با هیچ تجمع و رویدادی در جهان نیست.

وی با بیان اینکه این جمعیت از شرکت کنندگان در مناسک حج هم بیشتر است، ادامه داد: این مهم نشان دهنده یک قدرت بزرگ مذهبی است.

فرماندار آستارا، با اشاره به اینکه اشتراکات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بسیار است، افزود: مهمترین اشتراک دو کشور برخورداری از مذهب مشترک «شیعه» است.

رنجکش، با تاکید بر اینکه از زمان حضور داعش در منطقه، کم حادثه ترین دوران را در راهپیمایی بزرگ اربعین گذراندیم، تصریح کرد: نقش ایران در این راهپیمایی یک قدرت ملی را تولید کرده است و اقتدار نظام را نشان می دهد.

وی تولید همبستگی ملی را از دیگر دستاوردهای این اجتماع عظیم و خودجوش مردمی برشمرد و گفت: این در اصل اتحاد بین شیعه و سنی است، زیرا که امام حسین(ع) متعلق به همه آزادمردان جهان است و متعلق به یک مذهب و یا یک قشر مردمی نیست.

این مقام مسئول، شهرستان آستارا را نماینده شایسته شمال کشور در استقبال از زائران اربعین سرور و سالار شهیدان دانست و خاطرنشان کرد: از گذشته خدمات کیفی برای زائران خارجی در این شهرستان ارائه می شد و همین مهم مرز این شهرستان را نسبت به سایر مرزها متمایز کرده است.

رنجکش، با بیان اینکه فعالیت ستاد استقبال از زائران خارجی اربعین شهرستان از سه ماه گذشته آغاز به کار کرده است، افزود: با توجه به اینکه برای زیارت اربعین زائرانی از کشورهای آذربایجان، گرجستان و روسیه از این مرز وارد کشور می شوند، این ایام فرصتی مناسب برای معرفی قابلیت های گردشگری مذهبی شهرستان از قبیل امامزادگان ابرهیم(ع) و قاسم(ع) است.

وی از دیگر مزایای حضور زائران خارجی اربعین در شهرستان سخن گفت و عنوان کرد: این تردد تاثیر بسزایی در تقویت حوزه اقتصاد و گردشگری مذهبی دارد و موجب افزایش روابط سیاسی هم می شود.

فرماندار آستارا، به الزام انتقال تدابیر اندیشیده شده در سطوح کلان ملی و فراملی برای میزبانی ایده آل از زائران خارجی اربعین به حوزه های منطقه ای و شهرستانی تاکید کرد و یادآور شد: مشکلات، محدودیت ها و کمبودهای منابع بسیاری در آستارا وجود دارد، ولی شاهد اتفاقات خوبی در سطح شهرستان هستیم.

رنجکش، با بیان اینکه اربعین تبلور ارزش ها و باورهای دینی و مذهبی است، خاطرنشان کرد: باید با یک برنامه ریزی صحیح و اصولی، این ارزش ها را به سایر ملت ها منعکس کنیم.

انتهای پیام

captcha