توسعه پایدار منوط به کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است
کد خبر: 3756581
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰

توسعه پایدار منوط به کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است

گروه فرهنگی - مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: در چابهار، فقر و غنا در کنار هم مشاهده می‌شود؛ تا زمانی که فقرزدایی نشود و فاصله طبقاتی وجود داشته باشد، توسعه نمی‌تواند یک توسعه پایدار باشد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، غلامرضا یاوند عباسی، مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران، شب گذشته در نشست شورای اداری استان با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در چابهار برگزار شد، گفت: شهدای تاسوعای حسینی چابهار سند افتخار شیعه و سنی هستند و باید مسئولان فرهنگی این شهرستان برای شناساندن ایثار و فداکاری اهل سنت و تشیع و خون‌های ریخته شده شهدا تلاش کنند.
وی ادامه داد: فرهنگ ایثار، مضمون خدمت‌رسانی را نیز در خود دارد، بنابراین این فرهنگ و روحیه ایثارگری و خدمت به هم‌نوع باید میان اقشار مختلف مانند معلمان و پزشکان نهادینه شود.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت نباید کمرنگ شده و یا به فراموشی سپرده شود، چون این فرهنگ می‌تواند اقتصاد، فرهنگ و سیاست را تحت تأثیر قرار دهد؛ زیرا تمامی مباحث را در دوران دفاع مقدس داشتیم.
وی افزود: از جمله مسائل مهمی که در دفاع مقدس به فراوانی مشاهده می‌شد، بحث جوان‌گرایی و اعتماد به جوانان بود؛ در دوران دفاع مقدس ما اقتصاد مقاومتی را داشتیم که امروز نیز به آن نیازمندیم.
عباسی با بیان اینکه فضای شهری ما باید فضایی متناسب با ایثار و شهادت باشد، افزود: مسئولان شهرستان باید المان‌سازی شهری و متناسب‌سازی محیط با فرهنگ ایثار و شهادت را مدّ نظر داشته باشند.
وی در ادامه با تأکید بر اهمیت فقرزدایی از جامعه، اظهار کرد: توسعه تجارت، بازرگانی و گردشگری اقدام مناسبی است، اما باید متناسب با فقرزدایی و محرومیت‌زدایی باشد.
این مقام مسئول بیان کرد: در چابهار، فقر و غنا در کنار هم مشاهده می‌شود؛ تا زمانی که فقرزدایی نشود و فاصله طبقاتی وجود داشته باشد، توسعه نمی‌تواند یک توسعه پایدار برای کشور باشد.

انتهای پیام

captcha