موکب قمر بنی‌هاشم(ع) کبودرآهنگ؛ آماده پذیرایی از زائران حسینی
کد خبر: 3756662
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

موکب قمر بنی‌هاشم(ع) کبودرآهنگ؛ آماده پذیرایی از زائران حسینی

گروه اجتماعی ــ رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودرآهنگ عنوان کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته همزمان با اربعین حسینی موکب «قمر بنی‌هاشم» در مسجد امام خمینی(ره) روستای روعان برپا می‌شود.

موکب قمر بنی هاشم(ع) کبودرآهنگ؛ آماده پذیرایی از زائران حسینی

احمد زارعی، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان کبودرآهنگ در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته همزمان با اربعین حسینی موکب «قمر بنی‌هاشم» در مسجد امام خمینی(ره) روستای روعان برپا می‌شود.
وی با بیان اینکه این موکب از 4 آبان ماه در محل خود مستقر و تا دو روز پس از اربعین حسینی نیز فعال خواهد بود، عنوان کرد: موکب قمر بنی‌هاشم(ع) آمادگی اسکان و پذیرایی روزانه هزار زائر را دارد.
زارعی با اشاره به اینکه 15 خادم در موکب فعال خواهد بود اضافه کرد: برپایی این موکب نیازمند 30 میلیون تومان اعتبار است که نیمی از آن از محل اجرای نیات واقفین و مابقی از کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

اطعام‌دهی هزار کبودراهنگی همزمان با ایام پایانی صفر
رئیس اوقاف کبودرآهنگ بیان کرد: 23 مهرماه مصادف با شهادت حضرت رقیه(س)، مراسم روضه‌خوانی در امامزاده راهب روستای دستجرد و اطعام دهی 700 نفر از آن روستا برگزار شد.
وی بیان کرد: 27، 28 و 29 صفر مصادف با شهادت امام حسن مجتبی(ع)، امام رضا(ع) و پیامبر اکرم(ص) مراسم عزاداری پس از نماز مغرب و عشا در امامزاده ذوالفقار(ع) شهرستان برگزار خواهد شد، سخنران این مراسم حجت‌الاسلام شعبانی خواهد بود.
زارعی یادآور شد: در یکی از این سه شب، اطعام دهی هزار نفر از اهالی شهرستان از محل کمک‌های مردمی نیز انجام خواهد گرفت.
انتهای پیام

captcha