تدابیر مقابله با گرمای عراق
کد خبر: 3756678
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
در مسیر اربعین/1

تدابیر مقابله با گرمای عراق

گروه جامعه ــ زائران اربعین حسینی در عراق با گرمای هوا روبرو هستند، لذا باید تدابیر مقابله با آن را بدانند تا دچار آسیب و زیان نشوند.

به گزارش ایکنا؛ طی سال‌های اخیر جمعیتی چندین میلیونی همزمان با ایام اربعین حسینی با پای پیاده راهی کربلا می‌شوند. در این مسیر رعایت برخی نکات بهداشتی و درمانی می‌تواند به تأمین سلامت افراد و بهره‌مندی هر چه بیشتر از این فضای معنوی کمک کند.

زائران اربعین حسینی در عراق با گرمای هوا روبرو هستند، لذا باید تدابیر مقابله با آن را بدانند تا دچار آسیب و زیان نشوند. در این راستا باید نسبت به مصرف غذاهایی با طبع خنک و به ویژه مقدار زیادی سرکه یا آب لیمو ترش به همراه غذا یا آب که به مقاومت گرمایی شخص کمک می‌کند، اقدام کنند.

زائران باید در منازل و موکب‌های بین راه پس از اندکی استراحت و کاهش حرارت بدن، سر و تن خود را با آب خنک بشویند. همچنین  در حین پیاده روی هر ساعت دهان خود را با کمی آب بشویند و بیرون بریزند.

ماساژ صورت، سینوس‌ها، داخل بینی، سینه و ملاج با روغن بنفشه بادام یا روغن کدو یا روغن خیار در کاهش گرمازدگی مؤثر است. اگر در اثر تابش آفتاب و گرما دچار سردرد شدید، از خوابیدن در آن زمان پرهیز کنید بلکه شقیقه‌های خود را با روغن بنفشه بادام یا گلاب یا مخلوطی از آنها ماساژ دهید یا کمی روغن بنفشه داخل بینی بچکانید.

یادآوری می‌شود؛ در این گونه سردردها که معمولاً از پیشانی شروع می‌شوند، گذاشتن دستمال آغشته به آب لیمو یا سرکه روی پیشانی هم درد را تسکین می‌دهد.

انتهای پیام

captcha