برپایی چهارمین سوگواره مردمی «عطر سیب» در سمنان
کد خبر: 3756684
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

برپایی چهارمین سوگواره مردمی «عطر سیب» در سمنان

گروه فرهنگی ــ چهارمین سوگواره مردمی «عطر سیب» با حضور تعزیه‌خوانان و پرده‌خوانانی از استان‌های مختلف کشور در سمنان در حال برگزاری است.

چهارمین سوگواره مردمی «عطر سیب» در حال برگزاری است

به گزارش ایکنا از سمنان، نیره کاشی، مسئول برگزاری این سوگواره امروز، 25 مهرماه از برگزاری چهارمین سوگواره مردمی «عطر سیب» در سمنان خبر داد و اظهار کرد:  این سوگواره مردمی همه ساله به همت جمعی از جوانان توسط موسسه فرهنگی ـ هنری شمسه برگزار و در آن جمعی از شاعران آیینی سروده‌ها و اشعار خود در خصوص محرم و صفر، قیام عاشورا و ... قرائت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در سوگواره امسال که سه شب از اجرای آن می گذرد تاکنون تعزیه‌های مسلم‌بن عقیل و حضرت ابوالفضل(ع) و نیز پرده خوانی توسط مرشد احدی از تهران اجرا شده یاداور شد: تعزیه‌های حضرت‌ علی اکبر(ع) و امام حسین(ع) نیز در دو شب آینده اجرا خواهد شد.

مسوول برگزاری این سوگواره افزود: امسال چهارمین دوره این سوگواره در حال برگزاری است که به مدت پنج شب برگزار می‌شود که در سوگواره امسال گروههای تعزیه از استانهای تهران، اصفهان و قم تعزیه های خود را در میان استقبال و حزن و اندوه عزاداران حسینی اجرا می‌کنند که در تعزیه حضرت ابوالفضل(ع) که  شب گذشته، 24 مهر برگزار شد علاءالدین قاسمی بازیگر سریال شب دهم نیز ایفای نقش کرد.

انتهای پیام

 

captcha