۸ راهدارخانه برای اسکان و پذیرایی زائران اربعین در لرستان تجهیز می‌شود
کد خبر: 3756769
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
شرفی:

۸ راهدارخانه برای اسکان و پذیرایی زائران اربعین در لرستان تجهیز می‌شود

گروه فرهنگی - رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین لرستان از تجهیز هشت راهدارخانه برای اسکان و پذیرایی زائران اربعین در این استان خبر داد.

۸ راهدارخانه برای اسکان و پذیرایی زائران اربعین در لرستان تجهیز می‌شود

به گزارش ایکنا از لرستان، عباس شرفی، رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین لرستان، چهارشنبه، 25 مهرماه، در جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اربعین لرستان، با تاکید بر تسهیل سفر و ایمن‌سازی مسیرهای تردد زائران در استا، اظهار کرد: وظیفه کمیته حمل‌ونقل، ایمن‌سازی و به‌روزرسانی محورهای پرتردد از مرز استان اصفهان، الیگودرز، خرم آباد، پلدختر و کوهدشت به استان ایلام است که علاوه‌بر مصوبات جلسه و مشخص شدن وظایف سایر دستگاه‌ها، متوقف کردن کارگاه‌های جاده‌ای از موارد مهم است.
وی، گفت: پیشنهاد می‌شود تیمی متشکل از راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه و هلال احمر برای بازدید از محورها، بررسی و اصلاح نواقص و مکان‌یابی استقرار اکیپ‌های کنترل و نظارت به تفکیک ادارات و به منظور هم‌پوشانی خدمات تشکیل شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کند.
شرفی، با اشاره به این‌که در حوزه وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ۵۰۰ کیلومتر مسیر تردد زائران اربعین بیش از ۱۵۰ کیلومتر خط کشی شده و مابقی مسیر نیز درصورت مساعدت هوا تا هفته آینده انجام خواهد شد، گفت: علاوه بر این، عملیات شانه‌سازی راه در طول ۲۵۰ کیلومتر، پاکسازی ۱۵۰ دهانه آبرو و تعمیرات ۴ کیلومتر گاردریل نیز به اتمام رسیده است.
رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی لرستان از فعال بودن ۹۰ درصد روشنایی جاده‌ای استان خبر داد و گفت: روشنایی دو نقطه باقی‌مانده نیز در حال پیگیری است، همچنین تابلوهای اطلاعاتی، مسیرنما و هشداری برای راهنمایی زائران طراحی و آماده نصب هستند، هشت راهدارخانه استان برای پذیرایی و اسکان موقت زائران تجهیز و آماده شده است و گشت‌های راهداری امسال قوی تر از گذشته عمل خواهند کرد و دو اکیپ سیار نیز در مسیر تردد زائران به‌خصوص در مسیر بازگشت مستقر خواهند بود.
وی، گفت: همه ظرفیت‌های حمل و نقل لرستان در مرز مهران موجود است ضمن هماهنگی مستمر با اعضای کمیته، برنامه‌ریزی لازم با همکاری تشکل‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل برای بسیج ناوگان استان صورت گرفته و جلسه توجیهی با حضور نمایندگان این شرکت‌ها برگزار شده است.
شرفی اعمال منع تردد خودروهای ترانزیت، تجهیز کامل ناوگان اتوبوسرانی استان به سامانه «سپهتن» برای رصد لحظه‌ای رانندگان، تدوین و طراحی کشیک‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مرز مهران، تجهیز مرکز مدیریت راههای استان به انواع وسایل ارتباطی آنلاین برای اطلاع رسانی مسیرها و مسافت ها، انتقادات، پیشنهادات و ... را از امکانات و تدابیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان برای تسهیل در سفر زائران اربعین حسینی برشمرد.

 انتهای پیام

captcha