جامعه نیازمند بروز و ظهور رفتارهای قرآنی است
کد خبر: 3756793
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

جامعه نیازمند بروز و ظهور رفتارهای قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان حضور بیش از ۷۶ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن را خوب ارزیابی کرد و گفت: اکنون باید رفتار دانش‌آموزان را به حوزه‌های قرآنی مزین کنیم.

لزوم مزین شدن دانش‌آموزان به رفتارهای قرآنیبه گزارش ایکنا از زنجان، محمود عباسی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان چهارشنبه، 25 مهرماه در آیین تجلیل از منتخبان استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان زنجان اظهار کرد: در سال تحصیلی ۹۶ - ۹۷ حدود ۷۶ هراز دانش‌آموزان در مسابقات قرآن عترت و نماز حضور داشتند که رشته قرائت تحقیق و ترتیل و پس از آن احکام بیشترین شمار شرکت‌کنندگان را شامل می‌شد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۵ هزار نفر به طور ویژه در رشته‌های قرآن به رقابت پرداختند، یادآور شد: ۲۰۰۰ فرهنگی نیز در مسابقات شرکت کرند.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش متولی توسعه آموزش عمومی قرآن است، بیان کرد: وقتی بستر را فراهم کنیم استقبال خانواده‌ها از امور قرآنی بالا است.
این مسئول طرح مصباح‌الهدی با مضمون امام‌شناسی را از دیگر فعالیت‌های این نهاد عنوان کرد و افزود: ۸۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات مصباح‌الهدی شرکت کردند و جشن تکلیف نیز با حضور ۸۷ هزار نفر در کل استان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه ارتقای سواد قرآنی در دو سطح بررسی می‌شود، خاطرنشان‌ کرد: یک سطح سواد عمومی بوده که آموزش و پرورش متولی آن است و دیگری سواد اختصاصی که دارالقرآن‌ها وظیفه آن را برعهده دارند که در این راستا ۱۲ دارالقرآن دانش‌آموزی در سطح استان داریم.
عباسی به توسعه رفتارهای قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: تمام مدارس ابتدایی آموزش قرآن و نماز را می‌بینند و اکنون وقت ورود به مزین کردن دانش‌آموزان به رفتارهای قرآنی است تا شاهد جامعه‌ای متناسب با توصیه‌های دینی داشته باشیم.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه باید تفکر و تعقل در جامعه جایگاه داشته و عدالت در آن حاکم باشد، تصریح کرد: باید همه دستگاه‌ها در خلق جامعه قرآنی پای کار بیایند.
انتهای پیام
captcha