اجرای قانون جامع حمایت از معلولان نیازمند اعتباری 12 هزار میلیارد تومانی
کد خبر: 3756883
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸

اجرای قانون جامع حمایت از معلولان نیازمند اعتباری 12 هزار میلیارد تومانی

گروه اجتماعی- معاونت توانبخشی بهزیستی کشور گفت: برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم خدمات لازم در حد حداقل‌ها ارائه شود.

اجرای قانون جامع نیازمند اعتباری 12 هزار میلیارد تومانی
به گزارش ایکنا از مازندران حسین نحوی‌نژاد، معاونت توانبخشی بهزیستی کشور امروز 25 مهرماه در مراسم روز جهانی عصای سفید که با حضور در مجتمع میزبان بابلسر برگزار شد، گفت: در دو سال اخیر قانون جامع از حقوق معلولین تهیه و تدوین شد که در این زمینه مرهون تلاش نابینایان به ویژه کارشناس ارشد حقوقی نابینا است.
وی با بیان اینکه هیچ چیزی بدون زیرساخت امکان اجرایی پیدا نمی‌کند، افزود: در قانون جامع حمایت از معلولان دولت مکلف به ارائه لایحه می‌شود، یک قوای نظارتی برای اجرای قانون در نظر گرفته می‌شود و برای دستگاهی که مناسب‌سازی نداشته باشند مجازات درنظر گرفته می‌شود.
نحوی نژاد اظهار کرد: نابینا می‌گوید: شرایط برای زندگی اجتماعی من آماده کنید تا بتوانم استعدادهای خودم را شکوفا کنم و دوست ندارد فقط یک رفتار خشک خشک مقدس نسبت به او داشته باشیم.
وی با بیان اینکه منزوی کردن معلولین کاری نابجا است، افزود: شناخت استعدادهای یک معلول و نیز توجه به اقشار معلولان و اینکه نسبت به آنها تبعیض روا نداریم ربطی به قانون ندارد بلکه ناشی از تربیت خانوادگی شخص است.
معاونت توانبخشی بهزیستی کشور با بیان اینکه ایجاد اشتغال و ساخت مسکن و ... وظیفه بهزیستی نیست، گفت: به خاطر اینکه دیگران به این موضوعات نمی‌پردازند ما به ناچار به همه عرصه‌های زندگی یک معلول ورود پیدا کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه کل بودجه برای یک هزار میلیارد تومان است، افزود: برای اجرای قانون جامع 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم خدمات لازم را در حداقل‌ها ارائه شود.

انتهای پیام

captcha