لزوم فراهم‌سازی زمینه برای ورود و خروج سالم گردشگران به چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3756885
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد:

لزوم فراهم‌سازی زمینه برای ورود و خروج سالم گردشگران به چهارمحال و بختیاری

گروه فرهنگی - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری استان گردشگری محسوب می‌شود و باید اقدامی صورت گیرد تا گردشگران با سلامت به منطقه وارد و از استان خارج شوند تا آسیب فرهنگی وارد نشود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد ۲۵ مهرماه در شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به ورود برخی از تورهای گردشگری به استان، اظهار کرد: ناهنجاری‌ها مسائلی هستند که باید بر روی آن‌ها نظارت ‌و جلوگیری شود.
وی افزود: اگر تخلفاتی در این زمینه وجود دارد باید دستگاه مربوطه برخورد کند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه گردشگری از ضرورت‌های کشور و استان محسوب می‌شود، گفت: کسی قصد ندارد برای گردشگری محدودیت ایجاد کند زیرا هرگونه محرومیت ضربه به اقتصاد کشور و استان خواهد بود.
وی بیان کرد: چهارمحال و بختیاری استان گردشگری محسوب می‌شود و باید اقدامی صورت گیرد تا گردشگران با سلامت به منطقه وارد و از استان خارج شوند تا آسیب فرهنگی وارد نشود.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: باید نسبت به فرهنگ دینی، انسانی، اخلاقی تصمیم‌گیری صورت گیرد تا به فرهنگ بیگانه تبدیل نشود، بنابراین لازم است این معنا مورد توجه قرار گیرد و اگر مواردی مشاهده شده که موجب زیر سوال رفتن حجاب می‌شود باید به محض ارائه گزارش، جلوی آن گرفته شود.
وی بر ارائه آیین‌نامه‌ای از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به منظور منتقل کردن به شهرداری‌ها و مراکزی که تورهای گردشگری را برگزار می‌کنند تاکید کرد و گفت: اگر تخلفی صورت گرفت باید برخورد شود.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به لزوم ارائه گزارش برنامه‌های فرهنگی استان، تصریح کرد: این گزارشات حاکی از تلاشگری استان در زمینه فرهنگ بوده که لازم است تمامی برنامه‌های فرهنگی استان جنبه خبری پیدا کند تا علاوه بر آثار روحی و روانی، مشوقی برای مردم باشد که در این زمینه تلاش کنند.
وی در خصوص نمایشگاه بزرگ کتاب در استان، تاکید کرد: امید است امسال نیز این نمایشگاه در عرصه فروش کتاب، همانند سال گذشته از رشد مطلوبی برخوردار شود.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه با برخی از آسیب‌ها در جامعه مواجه هستیم، بیان کرد: کارهای گسترده‌ای به منظور پیشگیری از آسیب‌ها انجام شده که اگر این اقدامات صورت نمی‌گرفت، به هجمه فرهنگی تبدیل شده بود.
وی بر لزوم ارئه امکانات لازم برای دستگاه امام حسین تاکید کرد و ادامه داد: دشمن قصد دارد دستگاه امام حسین را نابود کند که خوشبختانه این حرکت زنده و پویاست که با وجود اینکه آسیب‌هایی در این زمینه وجود دارد ، نباید از آن‌ها غافل شد.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ظرفیت اربعین یک پدیده بزرگ محسوب می‌شود، افزود: این پدیده معجزه‌ای از سوی خداست که موجب دشمن برافکنی می‌شود.
وی تاکید کرد: هر چه افراد می‌توانند کمک مردمی جمع‌آوری کنند و لازم است عرصه‌هایی فراهم شود تا مردم بتوانند از راه‌های کمک کردن برای اربعین حسینی مطلع شوند، همچنین باید این ستاد با ظرفیت مردمی تقویت شود و دستگاه‌های اجرایی استان نیز در حدی که امکان دارد کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به ارزشمند بودن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تصریح کرد: باید این سند با نگاهی که شکل گرفته و تدوین شده در جامعه اجرایی شود که پیشنهاد می‌شود بر روی این سند کار بیشتری صورت گیرد.
وی گفت: خوشبختانه احساس می‌شود جلسات فرهنگ عمومی استان به سمت مطلوب شدن پیش می‌رود به طوری که انعکاس این نشست‌ها در بیرون خود را نشان می‌دهند.
حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: باید تلاش شود تا هر چه می‌توان فرهنگ عمومی که همان فرهنگ حاکم بر اسلام و قرآن است در استان ترویج داده شود بنابراین باید در این عرصه تلاشگر باشیم.
وی با اشاره به اینکه تمامی افراد خالی از عیب نیستند، خاطرنشان کرد: باید معایب خود را شناخت تا بتوانیم در جهت اصلاح خود و جامعه پویا و تلاشگر، گام برداریم.

 انتهای پیام

captcha