بهره‌مندی ۸۴ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات صندوق نوآوری
کد خبر: 3756894
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳

بهره‌مندی ۸۴ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات صندوق نوآوری

رییس سابق صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه ۸۴ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان از یک تا ۳۰ خدمت این صندوق را استفاده کرده‌اند، گفت: ۱۳ درصد شکایات شرکت‌های دانش‌بنیان مربوط به صندوق بوده است.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: امروز در حاشیه جلسه کمیسیون شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) از خدمات دکتر بهزاد سلطانی، رییس سابق صندوق نوآوری و شکوفایی تقدیر به عمل آمد و به دکتر علی وحدت رییس جدید این صندوق تبریک گفتند.

در این جلسه دکتر سلطانی با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شده‌اند، گفت: تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان به این صندوق اختصاص یافته که تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری را مرجع رسیدگی به شکایات شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و ادامه داد: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی این دبیرخانه، تنها ۱۳ درصد شکایات مربوط به این صندوق بوده است.

سلطانی با تاکید بر اینکه تاکنون ۸۴ درصد شرکتهای دانش‌بنیان از یک تا ۳۰ خدمت این صندوق بهره‌مند شده‌اند، تاکید کرد: دبیرخانه شورای عتف باید دارای جایگاه تثبیت شده باشد تا بتواند در حوزه‌های سیاست‌گذاری علم و فناوری، اقدامات موثری انجام دهد.

رییس سابق صندوق نوآوری و شکوفایی، تدوین اولویت‌های فناوری را از وظایف این دبیرخانه نام برد و گفت: با تقویت این بخش است که طرح‌های کلان ملی می‌تواند معنادار باشد.

در این جلسه تفاهم‌نامه همکاری میان وزارتخانه‌های علوم و دفاع منعقد شد.

انتهای پیام

captcha