برگزاری شب شعر «عاشورا و دفاع مقدس» در جنوب کرمان
کد خبر: 3756912
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹

برگزاری شب شعر «عاشورا و دفاع مقدس» در جنوب کرمان

گروه فرهنگی - نخستین شب شعر عاشورا و دفاع مقدس در جنوب کرمان با حضور اهل فرهنگ و هنر در جیرفت برگزار و از شاعران برتر تجلیل شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حسین اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان دیروز چهارشنبه، 25 مهر در مراسم شب شعر عاشورا و دفاع مقدس جنوب کرمان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام ماه صفر گفت: شب شعر عاشورا و دفاع مقدس تلفیق فرهنگ عاشورا و هشت سال جنگ تحمیلی است و به‌وسیله هنر برای ترویج این حماسه‌های باشکوه برای نسل آینده باید توجه بیشتری داشته باشیم.
وی تصریح کرد: شعر یک هنر مقدس و با عظمت است و شاعران بسیاری در حوزه دفاع مقدس و عاشورا سروده‌های فراوانی ارائه کردند و در این مراسم شاعران جنوب کرمان بخشی از اشعار زیبای خود را سرودند.
محمدرضا استایی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جیرفت در مراسم اولین شب شعر عاشورا و دفاع مقدس جنوب کرمان گفت: اگر در شرایط کنونی که امکانات رفاهی و آسایشی فراهم است از هر کدام از ما بخواهند که برای ادامه خدمت به مناطق خوزستان و اهواز برویم به‌خاطر شرایط سخت اقلیمی با اکراه و با اجبار خواهیم رفت.
وی افزود: اما در زمان جنگ هیچ کدام از این امکانات رفاهی کنونی نبود، ایثارگران چه کردند که آن شرایط سخت را چنان دلربا کردند که زن و مرد پیر و جوان و همه مشتاق رفتن به این سرزمین‌های مقدس بودند.
استایی تصریح کرد: بعد از چندین سال از گذشت جنگ تحمیلی هنوز برای بازدید به این سرزمین می‌رویم و چنان جذابیت دارد که هرگز از یاد ما بیرون نخواهد رفت، شهدا، ایثارگران و جانبازان چه کردند که این جذابیت را به‌وجود آوردند.
فرمانده سپاه پاسداران جیرفت گفت: دفاع مقدس یک گنجینه عظیم است که باید استخراج شود و برای نسل‌های آینده بماند.
وی ضمن تشکر از عوامل برگزاری مراسم افزود: کسانی که در حوزه فیلم، تئاتر، شعر، نویسندگی و... در باب دفاع مقدس زحمت می‌کشند دست مریزاد دارد و مدیران و مسئولان ما باید بیشتر به این سمت حرکت کنند.
استایی تأکید کرد: از تمام مسئولان درخواست داریم در حوزه دفاع مقدس بیشتر کار کنند تا این آرمان‌ها را همیشه زنده نگه داریم.
یادآور می‌شود، مراسم شب شعر عاشورا و دفاع مقدس جنوب کرمان با حضور محمد سعید میرزایی شاعر معاصر کشور، علاقه‌مندان و شاعران جنوب در شهرستان جیرفت برگزار شد و شاعران سروده‌های زیبای خود را در زمینه عاشورا و دفاع مقدس ارائه کردند و در پایان از شاعران جنوب کرمان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha