راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نمادی برای اتحاد جهان اسلام است
کد خبر: 3756914
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶

راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نمادی برای اتحاد جهان اسلام است

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه پیاده‌روی اربعین نماد محبت و مودّت به اهل‌ بیت (ع) و امام حسین(ع) است، گفت: راهپیمایی اربعین حسینی(ع) به‌مثابه نمادی برای اتحاد جهان اسلام محسوب می‌شود.

راهپیمایی اربعین حسینی(ع)  نمادی برای اتحاد جهان اسلام است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان عصر روز گذشته 25 مهر در نشست کمیته فرهنگی و تبلیغ ستاد اربعین بابیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی(ع) به‌ مثابه نمادی برای اتحاد جهان اسلام محسوب می‌شود اظهار کرد: اربعین با خود پیام وحدت، همگرایی و آزادی‌خواهی را اشاعه می‌دهد.

شکری پیاده‌روی بزرگ اربعین را یک حرکت ارزشمند برشمرد و افزود: از فرصت راهپیمایی راهپیمایی اربعین جهت ترویج فرهنگ محبت و مودّت اهل‌ بیت(ع)، ترویج اخلاق اسلامی، تقریب مذاهب و معارف دینی استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان یاداور شد: از حضرت زینب (س) روایت‌شده است که خطاب به حضرت امام سجاد (ع) فرمودند، پرچمی به نام پدرت برافراشته خواهد شد که هیچ‌کس را یارای از بین بردن آن نیست و گذشت شب‌ها و روزها نیز سبب از بین رفتن یاد آن نخواهد شد و این رمز و راز ماندگاری قیام امام حسین(ع) محسوب می‌شود.

به گفته وی؛ امام حسین(ع) به دنبال گسترش و زنده نگاه‌داشتن دین خدا بود و با قیام خود نشان داد که نباید در برابر ظلم سر تسلیم فرود آورد و این امر امروز یکی از مهم‌ترین الگوهایی است که می‌توان از اربعین به یادگار به همراه خود داشت.

انتهای پیام

 

captcha