کار‌های فرهنگی جهت پیشگیری از اعتیاد در اولویت قرار گیرد
کد خبر: 3756921
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳

کار‌های فرهنگی جهت پیشگیری از اعتیاد در اولویت قرار گیرد

گروه فرهنگی- استاندار هرمزگان با تأکید بر لزوم مبارزه مؤثر، هدفمند و کارآمد با مواد مخدر، گفت: باید کار‌های فرهنگی و اجتماعی جهت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر به‌عنوان یک اولویت مهم مدنظر باشد. .

 کار‌های فرهنگی جهت پیشگیری از اعتیاد در اولویت قرار گیرد

به گزارش ایکنا از هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست هم‌اندیشی فرمانداران، روسای دادگستری، دادستان‌ها، فرماندهان انتظامی و مرزبانی سراسر استان هرمزگان که با موضوع مبارزه با مواد مخدر روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه برگزار شد، با اشاره به آثار تخریبی و شوم مواد مخدر، بر اهمیت مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و اظهار کرد: مواد مخدر زنجیره‌ای از آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد و زیان‌های مواد مخدر برای جامعه بسیار است.
وی با تأکید بر لزوم مبارزه مؤثر، هدفمند و کارآمد با مواد مخدر، افزود: در این صورت شاهد کاهش آثار مواد مخدر در جامعه خواهیم بود.
استاندار هرمزگان ادامه داد: در این راستا مجموعه دستگاه‌های قضائی، انتظامی، دریابانی، دادستان‌ها و فرمانداران وظیفه‌ای مهم و حساس را بر عهده‌دارند.
همتی با بیان اینکه باید مقابله جدی با مواد مخدر داشته باشیم، تصریح کرد: علاوه بر این باید درزمینهٔ درمان افراد معتاد به مواد مخدر و همچنین جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی آن نیز اقدامات جدی داشته باشیم تا مبارزه مؤثر باشد.
وی با توجه به این موضوع که اگر بخواهیم اثرگذاری اقدامات در این حوزه بیشتر شود باید امکانات و تجهیزات بهتر و بیشتری در اختیار دستگاه‌های مقابله‌کننده قرار گیرد افزود:همچنین باید کار‌های فرهنگی و اجتماعی جهت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر به‌عنوان یک اولویت مهم مدنظر باشد.
سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور نیز در این نشست خواستار اتخاذ رویکرد جدید، ارزیابی استان‌ها و تشکیل اتاق‌های فکر برای ارائه راهکار‌های نوین و مؤثر برای مبارزه با مواد مخدر شد.
اسدالله هادی نژاد معاون مقابله باعرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این نشست با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اقدامات بسیاری را در راستای مبارزه با مواد مخدر انجام داده است، اظهار داشت: کشور ما درراه مبارزه با مواد مخدر سه هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم نموده است که بیانگر عزم جدی در این راه است و تلاش می‌کنیم با به‌کارگیری امکانات بیشتر این مسیر را بااقتدار بیشتری تداوم‌بخشیم.
سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی کشور نیز در این نشست، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۰۸ تن انواع مواد مخدر توسط مجموعه نیروی انتظامی، مرزبانی و دریابانی در سراسر کشور کشف‌شده که افزایشی پنج‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی افزود: با احتساب میزان کشفیات سایر دستگاه‌های مقابله‌کننده رقمی بالغ‌بر ۵۰۰ تن مواد مخدر طی سال جاری در کشور کشف‌شده است.
زاهدیان تصریح کرد: در راستای افزایش اشراف اطلاعاتی و تقویت یگان‌های مبارزه با مواد مخدر در هرمزگان به‌ویژه افزایش مقابله با قاچاق مواد مخدر از طریق دریا، مجموعه دریابانی هرمزگان و نیروی انتظامی این استان به امکانات بیشتری تجهیز می‌شوند.
وی در پایان خواستار مقابله هوشمند با قاچاقچیان مواد مخدر شد و گفت: باید بر روی شناسایی و برخورد با سر باند‌های اصلی قاچاق مواد مخدر تمرکز بیشتری صورت گیرد.
انتهای پیام.

captcha