نگاه به مساجد، نگاه منبسط باشد
کد خبر: 3756998
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

نگاه به مساجد، نگاه منبسط باشد

گروه اجتماعی_ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: کانون های فرهنگی و هنری یکی از بهترین شاخص‌های کاربردی قاعده جذب و مفاهیم دینی و و عقلانی است.

 

نگاه ما به مساجد نگاه منبسط باشد

به گزارش ایکنا از همدان، علیرضا درویش نژاد، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، پنج شنبه ۲۶ مهر ماه در آئین اختتامیه طرح آسمانی‌ها اظهار کرد: بسیاری از انسان‌هایی که برای پیروزی انقلاب اسلامی از خود گذشتند از داخل مساجد و روستا‌ها بلند شدند.

وی با بیان اینکه نگاه ما به مفهوم با اصالت مسجد باید یک نگاه بلندی باشد افزود: در فسلفه تشکیل مسجد در صدر اسلام در هیچ جای تاریخ، از مسجد به عنوان مکانی تنها برای اقامه نماز یاد نشده است.

درویش نژاد اضافه کرد: مسجد نقطه اتصال همه خوبی‌ها اعم از عبادات فردی همه انسان‌ها است، در مساجد باید همواره باز باشد آن هم تنها نه برای اقامه نماز بلکه برای ایجاد یک فضای اندیشمندانه والا.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان ادامه داد: غیور مردانی که در 7 تیر، 8 شهریور، 22 بهمن، عملیات مرصاد و ... حضور یافتند از همین مساجدی برخاسته اند که تنها به اقامه نماز اکتفا ننموده و محلی برای گسترش اندیشه‌های ناب بوده است.

وی با بیان اینکه نگاه ما به مسجد باید یک نگاه متعالی فکری و اندیشمندانه باشد یادآور شد: اگر امروز پس از گذشت هزار و 300 سال از واقعه عاشورا، جریان اربعین همچنان در خون و رگ مردم ایران و حتی غیر مسلمانان نقش ایفا می‌کند به دلیل اتصال به مسجد است.

 مسجد مکانی برای ایجاد فضای اندیشمندانه والا باشد

درویش نژاد با بیان اینکه اربعین یک جریان فکری است گفت: اگر جریان اربعین همچنان در دنیا جاری و ساری است به آن دلیل است که مسجد نقش خود را به عنوان تثبت کننده ماجرای عاشورا پس از واقعه کربلا به خوبی ایفا کرده است.

مدیر کل ارشاد استان اظهار کرد: هنر، اندیشه، فرهنگ، برداشت درست و عاقلانه از مبانی دینی از طریق مساجد ممکن می‌شود که در این میان کانون‌های فرهنگی و هنری وظیفه مهمی بر عهده دارند.

وی گفت: اگر معتقدیم مسائل و مبانی قرآن و دین هیچ گاه به بمبست نمی‌خورد و همواره پاسخ گوی تمام شبهات در همه عصر وزمان‌هاست باید آن را از دل مساجد و کانون‌ها بیرون کشید.

درویش نژاد عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری می‌تواند موجب پیشرفت علوم پایه، انسانی، فلسفی و عرفانی می‌تواند باشند لذا نگاه ما به مساجد باید نگاه منبسطی باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه زیبا سازی حوزه فیزیکی یکی از اصول دینی ماست یادآور شد: فضای مسجد باید فضایی زیبا باشد، تا زمانی که مفاهیم دینی بر پایه زیبایی باشد موجب جذب انسان می‌شود.

 دوریش نژاد با اشاره به اینکه زیبایی می‌تواند عامل جذب باشد بیان کرد: انقلاب اسلامی برای جذب آمده است، امروز با قدرت جذب امام و ولایت فقیه امنیت این انقلاب و کشور زبانزد دنیا است.

وی گفت: جذب یک مفهوم بلند عقلانی و دینی است که می‌تواند در حوزه مسجد کاربردی باشد، کانون های فرهنگی و هنری یکی از بهترین شاخص‌های کاربردی قاعده جذب و مفاهیم دینی و و عقلانی است.

درویش نژاد گفت: کانون‌های فرهنگی هنری جزء بدنه اصلی وزارت ارشاد است که هدف آن تقویت پایه‌های فرهنگی و هنری این سیستم است.

انتهای پیام

captcha