نگرش خانواده‌ها به پیشرفت دانش‌آموزان فقط علمی نباشد
کد خبر: 3757018
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴

نگرش خانواده‌ها به پیشرفت دانش‌آموزان فقط علمی نباشد

گروه معارف- مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به تعامل خوب این اداره کل با حوزه‌ علمیه استان گفت: نگرش خانواده‌ها به پیشرفت دانش‌آموزان نباید صرفا بحث علمی باشد.

لزوم تغییر دیدگاه خانواده‌ها به آموزش فرزندان

به گزارش ایکنا از یزد، عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد عصر امروز در دیدار حجت الاسلام بهجت پور، رییس حوزه علمیه خواهران کشور با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بانوان از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار هستند که باید حتما به این ظرفیت‌ها توجه لازم صورت پذیرد اظهار کرد: آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در استان یزد همکاری و تعامل بسیار خوب و سازنده ای با یکدیگر داشته اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 251 هزار دانش‌آموز در دو هزار مدرسه استان یزد تحصیل می‌کنند گفت: این مدارس بیش از 10 هزار کلاس درس دارند و دانش‌آموزان با حضور در این کلاس‌ها، مباحث تحصیلی خود را دنبال می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به سند بنیادین اشاره کرد و افزود: مبنا و هدف اصلی این سند این است که باید یک تحول در نوع و نحوه فعالیت آموزش و پرورش در کشور ایجاد شود.
دانافر با بیان اینکه در حاضر حاضر خروجی آموزشی کشور با توجه به اینکه تنها به مباحث علمی توجه کرده و سایر عرصه ها از جمله تربیت دینی، فرهنگی و اجتماعی را آنطور که باید و شاید در نظر نداشته عنوان کرد: در این سند بر آموزش بر پایه ساحت های ششگانه که تمام این موارد را شامل می شود تاکید صورت گرفته است.
وی افزود: آموزش و پرورش باید از یک نهاد آموزشی که دانش آموزان را تنها یک متخصص علمی تربیت می‌کند تغییر کند و در زمینه ساحت دینی و اعتقادی، اجتماعی، زیستی، سیاسی، عاطفی مورد توجه قرار دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر اینکه نگرش خانواده‌ها به پیشرفت دانش‌آموزان نباید صرفا بحث علمی باشد گفت: این موضوع دغدغه اصلی آموزش و پرورش در کشور است.
دانافر با بیان اینکه پایه این موضوع دانشگاه فرهنگیان است گفت: اگر معلم دینی و فرهنگی و اجتماعی نداشته باشیم چگونه می‌توانیم دانش‌آموزان را در این عرصه‌ها تربیت کنیم و فردی عالم و مومن از مدارس خارج شود.
وی با بیان برخی از اقدامات و همکاری‌های متقابل حوزه‌های علمیه خواهران و آموزش و پرورش استان یزد گفت: در بخش‌ها و مباحثی که حوزه می‌تواند در مدارس حضور داشته باشد و مباحث دینی و فرهنگی را برای مردم بیان کنند از این حضور استفبال ‌کنیم.
احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای استان یزد هم در این نشست با تاکید بر ضرورت افزایش سطح سواد رسانه‌ای جامعه تاکید کرد: در این دوره کسی که سواد رسانه‌ای نداشته باشد به عنوان بی‌سواد تلقی می‌شود و حتما باید در این زمینه تلاش بسیاری صورت گیرد.

انتهای پیام

captcha