خیرین سلامت بیش از ۱۰ میلیارد ریال به تایباد کمک کردند
کد خبر: 3757020
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

خیرین سلامت بیش از ۱۰ میلیارد ریال به تایباد کمک کردند

گروه شهرستان‌ها - فرماندار تایباد گفت: خیرین این شهرستان در راستای انجام کار خیر و جلب رضایت خداوند، بیش از ۱۰ میلیارد ریال به حوزه بهداشت و درمان این منطقه کمک کردند.

خیرین سلامت بیش از 10 میلیارد ریال به حوزه بهداشت و درمان تایباد کمک کردند

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین شرافتی راد دیروز، 26 مهرماه در سومین همایش مجمع خیرین سلامت تایباد افزود: هدف از برگزاری این مراسم تکریم و تقدیر از افرادی است که خالصانه در راه خیر و کمک به دیگران گام برمی‌دارند.

وی فرهنگ‌سازی در زمینه مشارکت مردمی را امری ضروری دانست و اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و باید ساز و کارهای اجرایی این موضوع فراهم شود.

نماینده عالی دولت با اشاره به تاکیدات قرآن در خصوص انفاق بیان کرد: افرادی که بخشی از مال خود را در راه خیر اهدا می‌کنند، نامی نیکو از خود برای نسل‌های آینده به یادگار خواهند گذاشت.

وی هدف مجمع خیرین سلامت را رضایت پروردگار و لبخند نیازمندان معرفی و عنوان کرد: خیرین سلامت با هدف کمک به بخش سلامت و رفع نیازهای بیماران در توسعه و آبادانی این حوزه تلاش می‌کنند و شهرستان مرزی تایباد با توجه به پتانسیل‌های موجود قدرت پرورش افرادی خیر و نیکوکار را دارد.

فرماندار تایباد گفت: این شهرستان روزانه پذیرای اتباع بسیاری از کشور افغانستان است. همچنین هر روز بیش از 1000 راننده از کل کشور از این منطقه تردد می‌کنند که احداث ساختمان بیمارستان جدید نیاز مبرم این شهرستان است.

گذشتن از اموال کاری بسیار سخت است و خیران پیشتاز این عمل دشوار هستند

سید مرتضی احتشام فر، رئیس مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در آیات قرآن کریم به کرار از ارزش کسانی یاد شده که از اموال خود گذشته‌اند. این مهم اهمیت کار خیران را بالا برده و ثابت می‌کند با اینکه گذشتن از اموال کاری بسیار سخت است اما خیران پیشتاز این عمل دشوار شده اند.

احتشام فر افزود: توسعه حوزه سلامت نیازمند مشارکت مردمی است و باید از تمام ظرفیت‌های اجتماعی موجود در راستای سلامت همگانی بهره‌مند شد و شهرستان تایباد در این امر بسیار خوب عمل کرده است.

 در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: مجمع خیرین سلامت با هدف خدمت به بیماران، نوع دوستی و انسان دوستی بزرگترین گام را برداشته و برای ادامه آن از هیچ کمکی کوتاهی نمی‌کند.

سیدمحمد موسوی افزود: هدف از تشکیل مجمع خیرین سلامت این شهرستان یکپارچه سازی خیرین، جلب مشارکت و مدیریت کمک‌های مردمی در جهت ارتقا و بهبود وضعیت بهداشت و درمان شهرستان است.

وی اظهار کرد: بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) با قدمت 40 ساله دیگر جوابگوی نیاز مردم این شهرستان و شهر و روستاهای همجوار نیست با پیگیری‌های انجام شده هنوز پاسخی دریافت نشده و مشکل جانمایی همچنان به قوت خود باقی مانده است.

خیرین سلامت بیش از 10 میلیارد ریال به حوزه بهداشت و درمان تایباد کمک کردند

نبود سونوگرافیست خانم مشکل اساسی شهرستان تایباد است
نماینده مردم شهرستان‌های تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم یادآور شد: براساس بافت سنتی این شهرستان بانوان رضایت به تشخیص بیماری خود از طریق سونوگراف آقا ندارند و با پیگیری‌های انجام شده، قرار است ظرف چند ماه آینده با اعزام یک سونوگراف خانم این مشکل برطرف شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی روحانیون را عامل اصلی تبلیغ موثر برای خیران دانست و افزود: ائمه جمعه و روحانیون ارتباط گسترده‌ای با اقشار مختلف مردم دارند و می‌توانند سلامت را به عنوان یک ودیعه الهی معرفی کنند و از فرصت‌هایی که دارند باید برای تبلیغ اثرات کارهای خیر استفاده کنند و مردم را به سمت کارهای خیرخواهانه در حوزه سلامت سوق دهند.

وی بیان کرد: کمک به سلامت جامعه و خدمت به بندگان خدا و کم کردن دردی از آلام مسلمانان کار بسیار ارزشمندی است که نصیب هر کسی نمی‌شود. کسانی که امروز به عنوان خیرین سلامت در این همایش حضور پیدا کردند، جایگاه بالایی نزد خداوند دارند.

نماینده مردم شهرستان‌های تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت مشارکت جمعی و همگانی در ارتقای وضعیت سلامت عمومی جامعه تاکید کرد و گفت: مشارکت مردم در برنامه‌های نظام سلامت مستلزم این است که رفتارهای پیشگیرانه‌ای مانند تغذیه سالم، فعالیت بدنی، رعایت اصول بهداشت روان و... به ارزش‌های اجتماعی تبدیل شود.

در این مراسم 2 هکتار زمین جهت احداث بیمارستان جدید، 1650 متر مربع زمین در قالب چند قطعه در مکان‌های مختلف جهت خدمات پزشکی و مبلغ 10 میلیارد ریال جهت تجهیزات پزشکی توسط دکتر رحیمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از محل اعتبارات ملی به مجمع خیرین سلامت شهرستان تایباد اهدا شد.

انتهای پیام

captcha