پایان 3 روز خلاقیت و ایده پردازی در «طلوع برکت»/ جوایزی که برندگان را غافلگیر کرد
کد خبر: 3757038
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱

پایان 3 روز خلاقیت و ایده پردازی در «طلوع برکت»/ جوایزی که برندگان را غافلگیر کرد

گروه اقتصاد ــ رویداد استارتاپی اسلامی ـ قرآنی «طلوع برکت» در حالی به کار خود پایان داد که سه گروه برنده با دو جایزه علاوه بر جوایزی که قبلاً به گروه‌ها اعلام شده بود، غافلگیر شدند.

به گزارش ایکنا؛ رویداد استارتاپی اسلامی ـ قرآنی طلوع برکت پس از سه روز تلاش اساتید و گروه‌های خلاق و ایده پرداز عصر پنج شنبه، 26 مهرماه با معرفی ایده‌ها و گروه‌های برتر به کار خود پایان داد.

این رویداد استارتاپی که با محورهای گردشگری و توریسم، اقتصاد و بانکداری اسلامی، هنرهای تجسمی، معماری و دکوراسیون داخلی، اسباب بازی و بازی‌های رایانه ای، سلامت و محصولات غذایی حلال، تولید محتوای چند رسانه‌ای، وب و اپلیکیشن و مد و لباس اسلامی به همت مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی وابسته به سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور طی سه روز برگزار شد.

شرکت کنندگان در این استارتاپ پس از حضور در کارگاه‌های آموزی و آشنایی با مبانی و اصول کارآفرینی اسلامی ـ قرآنی و آموزش تجربه محور در راستای ایجاد یک کسب و کار اسلامی ـ قرآنی، گروه‌های ایده پرداز خود را تشکیل و بوم کسب و کار را براساس ایده‌ها و طرح‌های خود تکمیل کردند.

گروه‌های ایده پرداز در ادامه زیر نظر اساتید مجرب نحوه عملیاتی کردن و به مرحله تولید و محصول رساندن ایده خود را آموختند و در ادامه به صورت آزمایشی در مقابل اساتید مشاور (منتور) از طرح و ایده خود دفاع و با اشکالات طرح‌های خود و نیز نحوه دفاع از طرح و ایده آشنا شدند.

به گزارش ایکنا؛ 11 گروه ایده پرداز در نهایت عصر روز گذشته در مقابل داوران اصلی این استارتاپ که شامل سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، حمید صابرفرزام، معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران، حسین بختیاری، معاون تجاری سازی پارک‌ها و مراکز رشد سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی، رحیم خاکی، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی و علیرضا هاشمی نکو، مدرس کارآفرینی طرح‌های خود از جمله ایده ساخت بازی کامپیوتری با محور شعر فارسی، ساخت اپلیکیشن پاسخگویی به سؤالات نوجوانان، پوشاک اسلامی، گردشگری سلامت و ... دفاع کردند.

نحوه کسب درآمد از ایده و طرح، چگونگی تأمین بودجه اولیه ساخت محصول، تأثیر فرهنگی محصول بر جامعه، نحوه شناخت بازار، چگونگی رقابت با رقبا و برتری‌های طرح نسبت به طرح‌های مشابه از مهم‌ترین سؤال‌هایی بود که داوران از شرکت کنندگان سؤال کردند.

در بخش پایانی و معرفی برگزیدگان این استارتاپ رحیم خاکی، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی از بهبود سطح ایده‌ها و ارائه طرح‌ها خبر داد و گفت: انتظار داریم رویداد به رویداد ایده‌های بهتری ارائه شود.

وی بر لزوم ایجاد تغییراتی در تکنیک‌های کاری استارتاپ‌ها نیز اشاره و عنوان کرد: سخنرانی‌های غیرضروری باید حذف و فرصت بیشتری برای آموزش و تجربه عملی کارها در اختیار گروه‌ها قرار داده شود.

یک شانس دوباره به همه گروه‌های ایده پرداز

خاکی در ادامه گفت: علاوه بر سه گروهی که در این استارتاپ به عنوان گروه‌های برتر انتخاب می‌شوند مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی با هدف دادن فرصتی بیشتر به جوانان خلاق و ایده پرداز از اعضای همه گروه ها برای حضور در مرکز شد و ارزیابی مجدد دعوت خواهدکرد تا یک شانس دوباره برای تبدیل ایده به محصول را داشته باشند.

جایزه 5 میلیون تومانی به یکی از گروه‌های برتر

وی همچنین از اعطای یک جایزه پنج میلیون تومانی به یکی از گروه‌های برتر از سوی خانه نواوری خبر داد و گفت: حمید صابرفرزام، معاون سازمان زیباسازی شهرداری نیز قول مساعد دادند گروه‌هایی که بتوانند ایده خود را به محصول کاربردی در حوزه دینی تبدیل کنند به صورت رایگان از مزایای تبلیغات شهر تهران استفاده کنند.

در پایان مراسم نیز سه گروه شانتاژ ادبی، نبات و صندوق قرض الحسنه صفر به عنوان گروه‌های برتر معرفی شدند. این سه گروه علاوه بر دریافت جایزه مادی و بهره‌مندی رایگان از کلنیک مشاوره مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی می‌توانند به مدت شش ماه در این مرکز رشد مستقر شده و از امکانات این مرکز برای تبدیل ایده به محصول نهایی بهره‌مند می‌شوند.

از نکات قابل توجه این رویداد استارتاپ اسلامی ـ قرآنی می‌توان به حضور شرکت کنندگان با تحصیلات و تجارب کاری بسیار متفاوت، تشکیل گروه‌های حرفه‌ای، ارتقای قابل توجه کار تیمی و روند تکمیل بوم کسب و کار اشاره کرد. گروه‌هایی که طی سه روز گذشته تشکیل شده اما به خوبی توانسته بودند توانمندی‌ها و تحصیلات خود را برای طراحی یک ایده عالی در یک کار گروهی تجمیع کنند.

انتهای پیام

captcha