ادای دین با ترسیم چهره مردانی بزرگ/ نقشی که از دل برمی‌آید
کد خبر: 3757056
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
گفت‌وگوی ایکنا با یک هنرمند؛

ادای دین با ترسیم چهره مردانی بزرگ/ نقشی که از دل برمی‌آید

گروه اجتماعی ــ حسین برات‌زاده، هنرمندی است که سال‌هاست به دلیل علاقه شخصی به نقاشی می‌پردازد و یکی از مهم‌ترین نقاشی‌های او، ترسیم چهره شهداست.

ادای دین با ترسیم چهره مردانی بزرگ/ نقشی که از دل می‌آید

‌به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، روزی مردانی از جنس همین خاک برای اعتلای ایران و پاینده بودن این سرزمین کاری کردند که هنوز نیز اثرات آن باقی است.
اکنون سال‌ها از آن روزهای سخت این سرزمین پاک می‌گذرد و باز هم وظیفه مردمان این سرزمین است که نگذارند آن روزها و رشادت‌ها فراموش شود، همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر آن تاکید کرده‌اند.
پای صحبت یکی از افرادی که به نوعی روایتگر رشادت‌های شهدا است نشستیم و دلایل این کار بابرکتش را از او جویا شدیم. او علاوه بر نقاشی که سال‌هاست با علاقه دنبال می‌کند، به ترسیم چهره شهدا نیز می‌پردازد.

طرحی به وسعت زندگی

حسین برات‌زاده، هنرمند اسفدنی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: چند ماهی است که به علت علاقه زیاد، به صورت حرفه‌ای نقاشی می‌کنم.
وی افزود: نقاشی را قبل از اینکه به مدرسه بروم انجام می‌دادم و هر نقاشی را به مقتضای سن و علاقه‌ای که به هر چیز داشتم، طراحی می‌کردم چرا که در این کار خستگی ناپذیر بودم.
این نقاش بیان کرد: من با تمام وجود از کودکی به نقاشی می‌پرداختم چرا که به این کار علاقه وافری داشتم.
برات زاده ادامه داد: پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، تصمیم گرفتم در کار کشاورزی به پدرم کمک کنم اما در کنار آن به نقاشی نیز پرداختم.
وی با بیان اینکه بدون رفتن به کلاس، نقاشی را یاد گرفته‌ام، تصریح کرد: در طراحی چهره‌ها سعی میکنم حالت درونی فرد در طرحم نمایان باشد تا به واقعیت نزدیک باشد.
او با تلاش بسیار بدون رفتن به کلاس‌های آموزشی و تنها براساس ذوق و سلیقه خود و امید به آینده نقاشی می‌کند و این همان رمز موفقیت است.
این هنرمند اظهار کرد: اما مهم ترین نقاشی که می‌کشم، طراحی چهره شهدا است و با تمام علاقه این کار را انجام می‌دهم.
برات زاده تصریح کرد: شهدا به گردن ما حق دارند و با ترسیم چهره آنان سعی می‌کنم بیشتر آنان را به مردم بشناسانم.
وی بیان کرد: چون در روستا زندگی می‌کردم امکانات چندانی نداشتم اما نشان دادم که بدون امکانات نیز می‌توان موفق شد.
این هنرمند یادآور شد: امیدوارم با تلاش بتوانم در نقاشی به مراتب بالاتری برسم و روزی بتوانم در عرصه‌های بزرگتری چهره شهدا را به نمایش بگذارم.

زهرا حمیدی
انتهای پیام

captcha