بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ویژه برنامه‌های دهه آخر صفر را برگزار می‌کند
کد خبر: 3757075
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
معاون وزیر ارشاد خبر داد:

بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ویژه برنامه‌های دهه آخر صفر را برگزار می‌کند

گروه جامعه ــ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه ترویج فرهنگ رضوی نباید مختص دهه کرامت باشد، بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ویژه برنامه‌هایی برای این امر در دهه آخر صفر و ایام شهادت حضرت رضا(ع) برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، علی‌اصغر کاراندیش مروستی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ترویج فرهنگ رضوی نباید محدود به زمان خاص در سال شود، اظهار کرد: در این راستا ویژه برنامه‌هایی از سوی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) پیشنهاد شد که در ایام پایانی ماه صفر؛ با همکاری این بنیاد بین‌المللی و وزارت با هدف ترویج فرهنگ رضوی در تمامی استان‌های کشور برگزار شود.

رئیس هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، با بیان اینکه این برنامه‌ها در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، افزود: از آنجایی که هدف ترویج فرهنگ دینی است، برنامه‌های محتوایی درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های درنظر گرفته شده شامل شب‌های شعر آیینی، اجرای تعزیه و نمایش آیینی، سخنرانی و نشست‌های تخصصی با موضوع سیره اهل بیت(ع) به‌ویژه سیره امام رضا(ع) است. 

کاراندیش مروستی ادامه داد: این برنامه‌ها با کمک ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار می‌شود و استان‌هایی که آمادگی خود را جهت برگزاری این برنامه‌ها اعلام کنند، از سوی بنیاد امام رضا(ع) پیگیری‌های لازم جهت برگزاری نمایشگاه، شب‌های فرهنگی و دیگر مراسم‌ها صورت خواهد گرفت.

وی همچنین بر ضرورت توسعه زمانی برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) تاکید کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بنا داریم ارتباط خود را با استان‌های مختلف کشور برای برگزاری هفته‌های فرهنگی با موضوع سیره اهل بیت(ع) و به‌ویژه سیره رضوی حفظ کنیم و این برنامه‌ها مختص دهه کرامت و ایام میلاد حضرت رضا(ع) نخواهد بود و در طول سال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha