ضرورت کار جهادی و انقلابی از سوی مسئولان چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3757092
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
امام جمعه شهرکرد تأکید کرد:

ضرورت کار جهادی و انقلابی از سوی مسئولان چهارمحال و بختیاری

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است مسئولان استانی جهادی‌تر و انقلابی کار کنند تا از این طریق در پیشرفت برخی کارها مخصوصا در اشتغال‌آفرینی تسریع و تسهیل ایجاد شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد امروز، ۲۷ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به اینکه توجه به آمار و برنامه‌ریزی از مسائل مهم کشور است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی را در معرض افکار عمومی قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه این سند ۵۰ ساله است، افزود: دشمن به پایان رسیدن کشور را در خواب می‌بیند در حالی که برنامه ۵۰ ساله برای کشور تدوین و در اختیار نخبگان کشوری برای مطالعه و برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام نکونام گفت: طبق گفته رهبری این برنامه بایستی تا سال ۱۴۰۰ در کشور عملیاتی شود.
وی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های برنامه‌ریزی باید برنامه‌های سالم و شفاف ارائه دهند، تصریح کرد: مسئولان امر در اتاق در بسته ننشینند و چیزی را به عنوان برنامه تدوین کنند زیرا ممکن است به درستی اجرا نشود و برای کشور مشکلاتی را بوجود خواهد آورد.
حجت‌الاسلام نکونام گفت: برنامه‌ای حساب شده با استفاده از تفکر نخبگان از ضرورت‌هاست که این امر توسط رهبری عملیاتی شد و از طریق این سند مشتی بر دهان دشمن زدند.
وی با اشاره به اهمیت بسیار صادرات در کشور، بیان کرد: متاسفانه صادرات جایگاه خوبی ندارد و بیشتر تمرکز بر بحث واردات است که واردات ضربه‌های بسیاری را بر تولید و دسترنج داخل و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخل کشور وارد کرده است.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: متاسفانه محصولات بسیاری از کارخانجات و کشاورزان به فروش نرسیده و واردات بی‌رویه جای آن‌ محصولات را گرفته است، بنابراین لازم است برای صادرات بیش از واردات ارزش قائل شد تا از این طریق علاوه بر فراهم شدن زمینه تولید در کشور، کسب و کار‌، تجارت و اشتغال رونق یافته و با محکم شدن پایه اقتصادی کشور مشکلات نیز برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به شهادت مصطفی خمینی، تصریح کرد: مصطفی خمینی شخصیتی بزرگ داشت به گونه‌ای که دشمن شخصیت آن را شناخته بود و نقش‌آفرینی موثری که در کشور داشت را مشاهده می‌کرد.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: عکس‌العمل امام راحل پیرامون شهادت فرزند با صبر، حلم، مقاومت و حکمت بروز داده شد.
وی با اشاره به اینکه تقویت بدنی از ضرورت‌ها است، گفت: باید کارهای بسیاری بر روی تربیت‌بدنی، ورزش‌های همگانی و سنتی انجام شود، همچنین لازم است تقویت جسم و جان در تمامی عرصه‌های ورزش وجود داشته باشد.
نکونام با بیان اینکه باید تلاش شود در استان وحدت بیش از گذشته حاکم باشد، تصریح کرد: پرهیز از تفرقه و تضعیف یکدیگر، موجب کمک به رشد و توسعه استان خواهد شد.
وی بر تلاش بیشتر مسئولان استانی تاکید کرد و گفت: لازم است مسئولان استان جهادی‌تر و انقلابی کار کنند تا از این طریق در پیشرفت برخی کارها مخصوصا در اشتغال‌آفرینی تسریع و تسهیل ایجاد شود.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید نظارت و پیگیری بیشتر بر جلسات دستگاه‌های اجرایی استان صورت گیرد، گفت:  مردم نیز مطالبات به حقی دارند که مسئولان باید توجه کنند و با مواضع سالم و شفاف در خدمت مردم باشند.
وی با اشاره به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی، گفت: امروز شاهد پدیده‌ای جدید هستیم که این امر بسیار مهم است.

انتهای پیام

captcha