ظلم‌ستیزی و حمایت از محرومان؛ مهم‌ترین شاخصه‌های دانشجوی تراز انقلاب
کد خبر: 3757095
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
آیت‌الله حسینی خراسانی اظهار کرد:

ظلم‌ستیزی و حمایت از محرومان؛ مهم‌ترین شاخصه‌های دانشجوی تراز انقلاب

گروه معارف - عضو مجلس خبرگان رهبری در تبیین خصوصیات یک دانشجوی مؤمن انقلابی گفت: دانشجوی تراز انقلاب اسلامی دانشجویی است که ظلم‌ستیز، حامی محرومان و در خدمت مردم است.

مهم‌ترین شاخصه‌های دانشجوی تراز انقلاب ظلم‌ستیزی و حمایت از محرومان استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی دیروز، 26 مهرماه در مراسم اختتامیه دومین دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه در دارالقرآن حرم مطهر رضوی گفت: در پاسخ به پسوند انقلابی، در واژه دانشجوی مومن انقلابی باید گفت که منظور از انقلابی بودن یعنی دانشجویی که موثر و مفید است.

وی با اشاره به اینکه عنوان انقلابی حقیقتی است که از دل آیات، روایات و تجربه بلند مدت تاریخی شکار شده است، بیان کرد: آیات قرآن به عنوان یک قانون با رساترین بیان میزان ماندگاری هر چیزی را در گرو مقدار اثرگذاری آن می شمارد؛ لذا هر چیزی که خاصیت ندارد، محکوم به فناست و آنچه خاصیت کوتاه دارد، به همان اندازه ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به آیه 17 سوره رعد در خصوص خیر رساندن به مردم ادامه داد: بر اساس این آیه هر کس پر اثرتر باشد ماندگارتر است. در همه زیارت نامه ها می خوانیم «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و نصرتی معدت لکم...»؛ این یعنی تمام روح زیارت برای این است که همه نیروی فرد خواننده دعا برای خدمت به مکتب و آرمان های اهل بیت(ع) است.

حسینی خراسانی با بیان اینکه زندگی ائمه هدی(ع) در راستای ترویج توحید بوده، گفت: روح و جان زیارت یعنی زندگی و ممات به مانند زندگی ائمه اطهار(ع) است و امروز که در محضر امام رضا(ع) هستیم، زندگی ما باید مانند زندگی حضرت در راه مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انقلاب را چیزی جز حمایت از محرومان، مبارزه با ظلم و خدمت به بندگان خدا نمی بینم و دانشجوی مومن انقلابی یعنی دانشجویی که ظلم ستیز و حامی و خدمت رسان به مردم باشد.

حسینی خراسانی با استناد به حدیث «فقیه واحد اشد علی ابلیس الف عابد» تصریح کرد: اینکه شیطان از یک فقیه بیشتر از هزار عابد ترس دارد به دلیل این است که فقیه انقلابی عمل می کند. 

وی گفت: دشمن از دانشگاه، استاد و دانشجویی می ترسد که تاثیرگذار و تعیین کنند باشد و ایت یعنی همان انقلابی بودن و دانشجوی مومن انقلابی همواره در خدمت مکتب و دین است.

انتهای پیام

captcha