اهميت حماسه پیاده‌روی اربعین برای حفظ اقتدار اسلام
کد خبر: 3757097
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

اهميت حماسه پیاده‌روی اربعین برای حفظ اقتدار اسلام

گروه سياست و اقتصاد ــ امام‌ جمعه قزوین با اشاره به اینکه علیرغم مشکلات زیادی که در حوزه مسائل اقتصادی وجود دارد اما جمعیت قابل‌توجهی برای حضور در حماسه اربعین آماده‌ شده‌اند، گفت: پیاده‌روی اربعین برای حفظ اقتدار اسلام بسیار مهم است و هرکس به هر شکلی که می‌تواند باید در حفظ اقتدار این مراسم کوشش کند.

 اهميت حماسه پیاده‌روی اربعین برای حفظ اقتدار اسلام

به گزارش ايكنا از قزوین،‌ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با اشاره به دست‌یابی ایران اسلامی به غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم در سال 1388 توسط دانشمند شهیدی چون شهریاری اظهار کرد: متأسفانه مدت‌ها است که آن‌گونه که باید این افتخارات به چشم ما نمی‌آید و اطلاع‌رسانی نمی‌شود اما دانشمندان ما کار خود را انجام می‌دهند و ان‌شاءالله جامعه ما نیز بیشتر از گذشته از پیشرفت‌های این عرصه خبردار خواهد شد.
وی بابیان اینکه امروز خیلی‌ها انگیزه ندارند تا این افتخارات را به مردم اطلاع‌رسانی کنند، تصریح کرد: هر چه ما در زمینه‌های علمی قوی‌تر می‌شویم، ناوهای هواپیمابر امریکا از خلیج‌فارس بیشتر دور می‌شوند و رفتار بی‌ادبانه صهیونیست‌ها تغییر می‌کند و آن‌ها جرئت نمی‌کنند بی‌ادبی کنند و ان‌شاءالله خداوند هرروز بر قدرت و اقتدار مسلمانان بیافزاید.

نتيجه صادرات خام دامن زدن به فقر در مملکت خودمان است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با یادآوری روز صادرات عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا هرروز شاهد خبرهای جدید در خصوص صادرات تولیدات داخلی به کشورهای دیگر باشیم.
وی بابیان اینکه باید از صادرات نفت خام ‌دست برداریم، بیان کرد: نباید نفت و مواد معدنی را خام صادر کنیم چراکه این به معنای ایجاد اشتغال برای کشورهای دیگر است و نتیجه‌اش دامن زدن به فقر در مملکت خودمان است.
آیت‌الله عابدینی افزود: اگر از جوانان و نیروهای تحصیل‌کرده و متخصص استفاده کنیم تا مواد اولیه را به کالا تبدیل کرده و با ایجاد ارزش‌افزوده آن‌ها را به کشورهای دیگر صادر کنیم بسیار ارزشمند خواهد بود و استقلال، امنیت، آبرو و معیشت مردم را تضمین خواهد کرد.

تروریست‌ها هیچ‌گاه به اهداف شوم خود دست نخواهند یافت

خطیب جمعه قزوین به حادثه تروریستی میرجاوه نیز اشاره کرد و گفت: در این حادثه 14 نفر از مرزبانان توسط یک خائن و منافق مسموم و بی‌هوش شدند و در این حالت آن‌ها را دست‌گیر کردند درحالی‌که تروریست‌ها در شرایط عادی جرئت نزدیک شدن به پایگاه‌های ایران را ندارند و از خدای متعال می‌خواهیم عزیزان ما را از شر اشرار نجات دهد.
وی اظهار کرد: تروریست‌ها هر جا موفقیتی از ما دیدند تلاش کردند تا ذهن‌ها را به سمت و سویی ببرند که این عظمت‌ها دیده نشود و امروز نیز به خاطر مسائلی همچون توان نظامی ما و حرکت عظیم اربعین تلاش می‌کنند تا اذهان عمومی را به سمتی منحرف کنند که این عظمت‌ها دیده نشود اما هیچ‌گاه به اهداف شوم خود دست نخواهند یافت.

قدردان مدیران جهادی هستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اذعان کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند در ایران اسلامی هیچ کمبودی در حوزه منابع طبیعی، معدنی و انسانی وجود ندارد و خدای متعال نعمات زیادی را به ما عنایت کرده و بهره‌وری از این منابع فقط نیازمند یک مدیریت صحیح و کارآمد است.
امام‌جمعه قزوین بابیان اینکه مسئولان کشور باید با استفاده از منابع، زندگی معیشتی مردم را متحول کنند، افزود: مدیران نباید به مسئله معیشتی مردم بی‌توجه باشند و به دنبال کاخ‌نشینی و رفاه‌طلبی خود بروند، این شرایط دل عموم مردم را به درد می‌آورد، البته بسیاری از مسئولان ما شبانه‌روز در حال خدمت به مردم هستند و هدف آن‌ها رفع گرفتاری‌های جامعه است که ما قدردان این مدیران جهادی هستیم.
وی گفت: امروز مسئولان قدرت‌طلب و رفاه‌زده‌ای در کشور هستند که قدر نعمت جمهوری اسلامی و ملت ایران را نمی‌دانند و درکی از درد مردم ندارند، این عده گمان می‌کنند هرزمانی در تریبونی ظاهر شوند و به وعده‌های دروغین خود ادامه دهند مردم با آن‌ها همراه می‌شوند، اما مردم ما فرق بین خادم و خائن را به‌خوبی درک می‌کنند.
آیت‌الله عابدینی یادآور شد: ما از خادمان حقیقی مردم در هر کسوت و جایگاهی که قرار دارند قدرشناسی می‌کنیم و از خدای متعال توفیق خدمتگزاری بیشتری برای این عزیزان طلب می‌کنیم. همچنین از خداوند درخواست می‌کنیم شر مسئولانی که با بی‌اعتنایی به خون شهدا، توجهی به درد و رنج مردم ندارند و به دنیاپرستی و زیاده‌خواهی روی آورده‌اند را از سر ملت ایران بردارد.

هدف استکبار جهانی و عمال سعودی ایجاد خفقان است

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به توطئه صورت گرفته در قتل خبرنگار عربستانی به نام «جمال خاشقچی» اذعان کرد: این ماجرا موضوع پیچیده و عجیبی است و افرادی که به این جنایت مبادرت کردند عزت، آبرو، ظلم و بی‌عدالتی برایشان اهمیتی ندارند، اما گاهی که خدای متعال قصد دارد عده‌ای را رسوا کند و آن‌ها را در سراشیبی هلاکت و نابودی قرار می‌دهد، امیدواریم این جنایت هولناک عاملی برای بیداری مردمی از عربستان که هنوز فریفته دروغ‌های آل سعود هستند، بشود.
وی ابراز کرد: مردمی که در هر نقطه جهان امریکا را مظهر دموکراسی و حقوق بشر می‌دانند باید نگاهی به ماجرای قتل فجیع این خبرنگار منتقد آل سعود و حامیانش داشته باشند، امروز همه دنیا متوجه است که ژست‌های دروغین سران آمریکایی یک بازی است و امریکا و عربستان با همکاری یکدیگر این جنایت را آفریدند تا هرکس که ساز مخالفت با آن‌ها را دارد دچار هراس شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: هدف استکبار جهانی با همدستی عمال سعودی ایجاد خفقان برای آزادیخواهان است، اما این عده کور خوانده‌اند و این کشتارها به نفع عمال آل سعود و امریکا تمام نمی‌شود و عاملی برای بیداری ملت‌ها و نابودی ستمگران خواهد شد.

زائر اربعين به مقام «حزب‌اللهی» می‌رسد

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ اربعین تصریح کرد: علیرغم مشکلات زیادی که در حوزه مسائل اقتصادی وجود دارد، اما جمعیت قابل‌توجهی از استان قزوین و تمام استان‌های کشور برای حضور در حماسه اربعین آماده‌شده‌اند، پیاده‌روی اربعین برای حفظ اقتدار اسلام بسیار مهم است و هرکس به هر شکلی که می‌تواند باید در حفظ اقتدار این مراسم کوشش کند.
آیت‌الله عابدینی گفت: پیاده‌روی اربعین یکی از شعائر بزرگ الهی در عصر ماست که باید برای باشکوه‌تر برگزار شدن آن باهمت فراگیر تلاش کنیم و تمام‌مسیرها را برای برگزاری بهتر آن آماده کنیم.
وی افزود: زواری که از مراسم پیاده‌روی اربعین بازمی‌گردند صاحب دو مقام می‌شوند، ابتدا به آن‌ها گفته می‌شود شما آمرزیده شدی، شبیه کسی که به حج می‌رود و گناهانش پاک می‌شود، دومین مقامی که زائر اربعین داده می‌شود این است که به مقام «حزب‌اللهی» می‌رسد و جزو حزب خدا و رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha