اینجا کربلا؛ ساعت به وقت عاشقی/ راه حسین(ع) پایانی ندارد
کد خبر: 3757126
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۹

اینجا کربلا؛ ساعت به وقت عاشقی/ راه حسین(ع) پایانی ندارد

گروه اجتماعی ـ اینجا کربلاست؛ مأمن و خاستگاه عاشقان و آزادگان عالم؛ زمان عاشقی فرا رسیده است؛ لحظه به لحظه به خیل عظیم عاشقان افزوده می‌شود.

 به گزارش ایکنا از فارس، اینجا کربلاست؛ مأمن و خاستگاه عاشقان و آزادگان عالم؛ آنان که برای طی طریق عشق و بندگی پا در وادی ایثار نهادند و زیباترین حماسه‌های تاریخ را ترسیم کردند.
به جز از عشق از چه می‌توان سخن گفت و نوشت. جوشش عشق است کاندر دل فتاد و آتش عشق است کاندر جان فتاد و او را راهی دیار عاشقان کرد.
زمان عاشقی فرا رسیده است؛ لحظه به لحظه به خیل عظیم عاشقان افزوده می شود. آمده اند تا زنگار دل را بزدایند و روحی تازه در کالبد خویش بدمند و توشه‌ای یکساله برای خود برچیدند؛ زائران اربعین را می‌گویم.
از همه دنیا می‌آیند و تنها با یک نشان و آن نشان عاشقی سلطان عشق است؛ در ورودی‌های شهر و هر مسیری که به کربلا ختم می‌شود، غوغایی از جنس شور و عشق برپاست. تا چشم کار می‌کند آدم است و موکب و پرچم و علم.
این روزها علم‌های عاشقی در تمام جاده های عراق برپاست تا نشان دهند عاشقان حسین(ع) همچنان ایستاده‌اند و راه حسین(ع) پایانی ندارد.
تلألؤ انوار طلایی رنگ خورشید در پس علم‌های عاشقی در تمام مسیرها و جاده‌ها و خیابان‌ها و کوچه‌ها، روح را صیقل می‌دهد و دل را راهی حریم سترعفاف و ملکوت می‌کند تا آنجا که تنها تو می‌مانی و حضرت عشق و اینک زمان راز و نیاز فرا رسیده است.
پوشش‌های زائران متفاوت است؛ یکی لباس عربی به تن دارد، دیگری لباسی دگر اما هرچه هست همه شیفته حسینند و همه یک نوا را با هم سر می‌دهد. به راستی ندای «لبیک یا حسین(ع)» زائران چه ابهتی دارد آن زمان که در تمام صحن و سراهای حرم‌ و بین‌الحرمین سر داده می‌شود و پیام می‌دهد که همه عاشقان حسین(ع) یک امت واحدند.
علاوه بر زائران، محفل خادمان هم دیدنیست؛ تمام عاشقان حسین(ع) اعم از ایرانی و عراقی گردهم آمده اند و هر کدام می خواهند به قدر سهم و وسع خویش به زائران اربعین خدمت کنند؛ هر کسی سعی می کند در خدمتگزاری کوی سبقت را از دیگری برباید و اینجاست که قدرت عشق را می توان باور کرد.
لحظه به لحظه بر تعداد موکب ها و خادمان زائران اربعین در مسیر نجف به کربلا و همچنین شهر مقدس کربلا و نجف افزوده می‌شود و تقریبا می توان گفت تمام موکب داران طی امروز و فردا موکب‌های خود را برپا می کنند و اکنون زمان میزبانی فرا می‌رسد.
دسته‌های زائران پیاده اربعین حسینی طی یکی دو روز اخیر وارد کربلا شده‌اند و این تازه آغاز ورود زائران پیاده است و به زودی غوغایی از جنس شور و شعور عاشقان در کربلا به پا خواهد شد.
انتهای پیام

captcha