آموزش ۸۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «کوثر» خواجه
کد خبر: 3757137
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸

آموزش ۸۰ قرآن‌آموز در مؤسسه «کوثر» خواجه

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مؤسسه قرآنی کوثر خواجه، با بیان اینکه ۸۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و حفظ از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

 آموزش 80 قرآن آموز در مؤسسه «کوثر» خواجه

رحیم اشرفی، مدیر موسسه قرآنی کوثر خواجه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 80 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و حفظ از گرایش های آموزشی قلمداد می شوند.
وی افزود: قرآن كريم تنها كتابی است كه در آموزش آن عملاً به قرآن آموز ياد داده می شود كه «بخوان و نفهم».
مدیر موسسه قرآنی کوثر خواجه  به پایه‌های سنی قرآن آموزان این موسسه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه سنّی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس های آموزشی حاضر می‌شوند.
اشرفی، از هدف یادگیری روخوانی قرآن گفت و ادامه داد: روخوانی قرآن یعنی شناخت حرکات و علامات برای قرائت الفاظ و آیات کلام الله و هدف از یادگیری روخوانی همانا انس با قرآن و داشتن توانایی برای قرائت آیات قرآن کریم است.
وی، اظهار کرد: خواندن قرآن به عنوان مهم ترين عامل ايجاد و تقويت مهارت روخوانی و روان خوانی كمترين فعاليت كلاسی را به خود اختصاص داده است.
مدیر مؤسسه قرآنی کوثرخواجه، هدف از آموزش قرآن را تربیت عامل به قرآن دانست و یادآور شد: هدف از آموزش قرآن بايد تربيت حافظ، حامل و عامل به قرآن كريم باشد.
اشرفی، ضمن بازگو نمودن حلقه مفقوده فعالیت‌های قرآنی کشور تاکید کرد: حلقه مفقوده آموزش و فعالیت‌های قرآنی کشور در واقع نادیده گرفتن نخ تسبیح قرآن كریم یعنی «هدایت و تربیت» است. اغلب شاهد این هستیم كه «هدایت قرآن که غرض اصلی نزول قرآن است» در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های قرآنی فراموش شده است و بعضی وقت‌ها اصلاً یادمان می‌رود که به راستی این آیه قرآن، این موضوع و یا این داستان قرآنی چه کاربردی دارد.

انتهای پیام

captcha