رحیم اشرفی، مدیر موسسه قرآنی کوثر خواجه در گفتوگو با ایکنا از آذربایجانشرقی، با بیان اینکه 80 قرآنآموز در کلاسهای آموزشی این موسسه حاضر میشوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و حفظ از گرایش های آموزشی قلمداد می شوند.
وی افزود: قرآن كريم تنها كتابی است كه در آموزش آن عملاً به قرآن آموز ياد داده می شود كه «بخوان و نفهم».
مدیر موسسه قرآنی کوثر خواجه به پایههای سنی قرآن آموزان این موسسه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه سنّی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس های آموزشی حاضر میشوند.
اشرفی، از هدف یادگیری روخوانی قرآن گفت و ادامه داد: روخوانی قرآن یعنی شناخت حرکات و علامات برای قرائت الفاظ و آیات کلام الله و هدف از یادگیری روخوانی همانا انس با قرآن و داشتن توانایی برای قرائت آیات قرآن کریم است.
وی، اظهار کرد: خواندن قرآن به عنوان مهم ترين عامل ايجاد و تقويت مهارت روخوانی و روان خوانی كمترين فعاليت كلاسی را به خود اختصاص داده است.
مدیر مؤسسه قرآنی کوثرخواجه، هدف از آموزش قرآن را تربیت عامل به قرآن دانست و یادآور شد: هدف از آموزش قرآن بايد تربيت حافظ، حامل و عامل به قرآن كريم باشد.
اشرفی، ضمن بازگو نمودن حلقه مفقوده فعالیتهای قرآنی کشور تاکید کرد: حلقه مفقوده آموزش و فعالیتهای قرآنی کشور در واقع نادیده گرفتن نخ تسبیح قرآن كریم یعنی «هدایت و تربیت» است. اغلب شاهد این هستیم كه «هدایت قرآن که غرض اصلی نزول قرآن است» در برنامهریزیها و فعالیتهای قرآنی فراموش شده است و بعضی وقتها اصلاً یادمان میرود که به راستی این آیه قرآن، این موضوع و یا این داستان قرآنی چه کاربردی دارد.
انتهای پیام