برپایی عزاداری‌های دهه آخر صفر توسط ۲۰۰ هیئت مذهبی در بجنورد
کد خبر: 3757138
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵

برپایی عزاداری‌های دهه آخر صفر توسط ۲۰۰ هیئت مذهبی در بجنورد

گروه معارف - سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد گفت: همزمان با دهه آخر ماه صفر سال جاری در بیش از ۲۰۰ هیئت مذهبی برنامه‌های عزاداری برگزار می‌شود.

برپایی عزاداری‌های دهه آخر صفر توسط 200 هیئت مذهبی در بجنورد

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد در گفت‌وگو با ایکنا ازخراسان‌شمالی اظهار کرد: یکی از نقاط قوت فرهنگ شیعه، مناسبت‌های دینی و مذهبی است که در طول سال‌ها مردم خود را موظف و ‌معتقد به حضور در این مناسبت‌ها می‌دانند.

وی با بیان اینکه مناسبت‌های مذهبی، رویدادهای ملی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است، افزود: با توجه به حضور پر شور مردم در این برنامه‌ها، ما باید این فرصت‌ها را قدر بدانیم و از آن‌ها در جهت تعمیق باورهای دینی و اعتقادات به ویژه در بخش سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استفاده کنیم.

هدایتی عنوان کرد: ما برای تعمیق باروهای دینی و فرهنگسازی می‌توانیم از ظرفیت‌های منحصر به فرد خود در شهرستان مانند مساجد، مبلغین، مداحان، هییت امنای مساجد و  کانون فرهنگی، تبلیغی و غیره استفاده کنیم.

وی با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ اربعین در جامعه، بیان کرد: باید از ظرفیت شبکه تبلیغی برای آشناسازی مردم با فرهنگ اربعین و نهادینه کردن آن در جامعه استفاده کنیم زیرا پرداختن به این موضوع بسیار مهم و ضروری است.

هدایتی با اشاره به اینکه تقریباً میزان درصد انحرافات و خرافی‌گرایی در عزاداری‌های هیئت‌های همدانی به صفر رسیده است، عنوان کرد: در آسیب‌های عزاداری‌ها بیشترین مشکل استان در بخش شکل برپایی است.

وی یادآور شد: همزمان با دهه آخر صفر عزاداری‌ها در این شهرستان در ۲۰۰ هیئت مذهبی برپا خواهد شد.

انتهای پیام.

captcha