اربعین حسینی یک نهضت جاودانه و عالمگیر است
کد خبر: 3757144
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
علیمرادی:

اربعین حسینی یک نهضت جاودانه و عالمگیر است

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نهضت‌ امام حسین(ع) و مراسم اربعین حسینی یک نهضت جاودانه و عالمگیر است آنقدر تأثیر و شعاع نفوذ آن فراگیر است که چنین حرکت‌هایی نمی‌تواند در آن تأثیر‌گذار باشد.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از دفتر نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری دیروز جمعه 27 مهر با اشاره به همایش پرشکوه پیاده‌روی اربعین و آثار و برکات آن گفت: پیشاپیش اربعین حسینی(ع) را به حق‌طلبان، ظلم‌ستیزان، شیعیان و محبان حضرت عرض تسلیت دارم و این روز بزرگ را گرامی می‌داریم، اربعین به جایگاه نهضت امام حسین(ع) در جهان آفرینش و جهان اسلام بازگشت دارد.
وی امام حسین(ع) را پیشگام حق‌طلبی برای تمام بشریت و پیشگام ظلم‌ستیزی برای همه ظلم‌ستیزان عالم دانست و افزود: امام ابتدا تاکنون واجد این نقش‌آفرینی بوده و خداوند متعال اراده کرده است که از طریق خون‌ امام حسین(ع) دین حق را حاکم کند و باطل از جهان ریشه‌کن شود و وعده الهی مبنی بر حاکمیت دین حق و نابودی باطل از طریق نهضت‌ امام حسین(ع) امکان‌پذیر شود.
حجت‌الاسلام علیمرادی با اشاره به اینکه در زیارت عاشورا وارد شده است که خون‌خواهی‌ امام حسین(ع) را زیر پرچم حضرت مهدی(عج) از خداوند طلب می‌کنیم، تصریح کرد: این اصل نهضت‌ امام حسین(ع) است و زیارت اربعین یکی از علامت‌های شیعیان محسوب می‌شود بنای اربعین بر این نهاده شده است که پرچم عدالت‌خواهی‌ امام حسین(ع) و ظلم‌ستیزی حضرت را در یک مراسم فراگیر جهانی کند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری را شبیه مراسم حج تمتع دانست و اظهار کرد: مراسم حج تمتع در زمان و مکان خاصی همه مسلمان‌ها گرد هم آمده و یک مجموعه عبادی را انجام می‌دهند و یک ارتباط جهانی بین همه آحاد امت اسلامی برقرار شده و اربعین‌ امام حسین(ع) نیز چنین نقشی را دارد که همه حق‌طلبان، شیعیان و محبان را به‌هم پیوند داده و بنابراین زیارت اربعین در واقع یک میدان پیوند خوردن همه حق‌طلبان است.
حجت‌الاسلام علیمرادی بیان کرد: اربعین یک مانور جهانی و اعلام موضع علیه همه مستکبران و ظالمان عالم است که چنین جمعیتی با چنین احساسات معنوی آماده ادامه راه‌ امام حسین(ع) هستند و رعب و وحشتی در دل همه مستکبران و دین‌ستیزان ایجاد می‌کند و یک امید و نشاط در دل‌های همه مؤمنان و شیعیان ایجاد می‌کند و کارکرد اربعین شبیه حج تمتع است.
وی گفت: در یک سطح عملیاتی، جان‌فشانی، ایثار و جان برکفی، آمادگی و خدمت به اسلام ناب که در نهضت‌ امام حسین(ع) تجلی کرد در مراسم اربعین به نمایش درمی‌آید و اربعین نهضت اسلام ناب محمدی را همچنان زنده و پرشور نگه می‌دارد بنابراین هر چه این مراسم با شکوه‌تر برگزار شود در راستای حاکمیت دین خدا، قرآن و ظهور حضرت مهدی گامی برداشته خواهد شد و برای به حاشیه بردن و نابود کردن باطل تأثیرگذار خواهد بود.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به همین دلیل هم هست که دشمنان اسلام و مزدوران آنان نمی‌خواهند این مراسم با عظمت و شکوه شایسته برگزار شود و لیکن اراده الهی بر این قرار گرفته که دل‌های همه مؤمنان در این مراسم به‌هم گره خورده است و این مراسم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته به فضل الهی برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام علیمرادی گفت: نهضت‌ امام حسین(ع) و مراسم اربعین حسینی یک نهضت جاودانه و عالمگیر است آنقدر تأثیر و شعاع نفوذ آن فراگیر است که چنین حرکت‌هایی نمی‌تواند در آن تأثیر‌گذار باشد.
وی تأکید کرد: احساس ارتباط با‌ امام حسین(ع) از اعماق جان همه مؤمنان و همه حق‌طلبان برمی‌خیزد و چنین حرکت‌هایی دانسته و یا ندانسته قطعاً تأثیری نخواهد داشت چون این حقیقت ریشه‌دار، عالم‌گیر، فرا زمانی و فرا مکانی است.
انتهای پیام

captcha