جلوه اخوت ملت ایران و عراق در ایوان انتظار/ «حب الحسین یجمعنا»
کد خبر: 3757148
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

جلوه اخوت ملت ایران و عراق در ایوان انتظار/ «حب الحسین یجمعنا»

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری متروی تهران از برگزاری ویژه برنامه «جلوه اخوت» به مناسبت اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری متروی تهران احسان بیسادی، معاون این بخش از برگزاری ویژه برنامه «جلوه اخوت» خبر داد و گفت: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی و با هدف گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی به ویژه اهل بیت سلام الله علیهم و نیز پاسداشت شعائر مذهبی و دینی، برنامه فرهنگی و مذهبی «جلوه اخوت» در ایوان انتظار واقع در ایستگاه میدان حضرت ولی عصر(عج) برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به سوابق تاریخی و فرهنگی بین دو كشور ایران و عراق در تشریح این برنامه افزود: این برنامه با مشاركت و همكاری رایزنی فرهنگی سفارت كشور جمهوری عراق و با شعار «حب الحسین یجمعنا» به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی می‌پردازد. در این برنامه كه با محوریت دوستی دو ملت ایران و عراق اجرا می‌شود، نگاه مسافران شهر زیرزمینی به تماشای نمایشگاه عكس با عنوان «مسیر جاوید» شامل تصاویر پیاده روی اربعین در گذرگاه فرهنگی ایوان انتظار دعوت می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری متروی تهران ادامه داد: همچنین برنامه دلنوشته با موضوع نگارش نامه توسط مردم به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اجرا می‌شود كه این نامه‌ها پس از جمع آوری به عتبات عالیات ارسال خواهدشد. استقرار موكب حسینی جهت پذیرایی از مسافران در ایوان انتظار توسط خادمان عراقی برنامه دیگری است كه در این ایام برگزار می‌شود.

بیسادی ادامه داد: با طراحی و نصب نقش مشترك پرچم دو كشور و شعار «ایران و العراق، لایمكن الفراق» مردم می‌توانند با گرفتن عكس یادگاری برادری و اخوت بین دو ملت را به نمایش بگذارند. هم چنین مسافران متروی تهران در زمان تردد و از طریق نمایشگرها قطار می‌توانند نظاره‌گر محتوای فرهنگی و متناسب با اربعین حسینی باشند.

لازم به ذكر است برنامه «جلوه اخوت» در آستانه اربعین حسینی در ایوان انتظار برگزار می‌شود.

 انتهای پیام

captcha