برپایی اولین موکب بانوان سمنانی در عراق
کد خبر: 3757163
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

برپایی اولین موکب بانوان سمنانی در عراق

گروه اجتماعی ــ رئیس کمیته بانوان ستاد اربعین استان سمنان از برپایی اولین موکب بانوان این استان در عراق خبر داد و گفت: بانوان نقش ویژه‌ای در برگزاری مناسبت‌های دینی و مذهبی چون اربعین دارند.

برپایی اولین موکب بانوان سمنانی در عراق

به گزارش ایکنا از سمنان، وجیهه اشرفی، رئیس کمیته بانوان ستاد اربعین استان سمنان عصر روز گذشته، 27 مهرماه از برپایی اولین موکب بانوان سمنانی در عراق خبر داد و اظهار کرد: هدف کمیته بانوان ستاد اربعین گسترش فرهنگ اربعین ‌میان بانوان و جهانی‌سازی آن است.

 اشرفی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در زمینهٔ مشارکت بانوان در اربعین تدارک دیده‌ شده است، اذعان کرد: چهار کمیته برای بانوان در پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته‌ شده که یکی از این کمیته‌ها، فرهنگی و آموزشی است که به تولید مباحث و محتواهایی در راستای پیاده‌روی اربعین می‌پردازد.

به گفته وی، این موکب از 30 مهرماه تا 9 آبان‌ماه ویژه خواهران به صورت مجزا آماده ارائه خدمات به بانوان زائر در مراسم پیاده‌روی امسال است، متذکر شد: نام این موکب یا زینب(س) است و هدف آن ترویج سبک زندگی زینبی در جامعه امروز است.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان سمنان بابیان اینکه هدف ما در کمیته فرهنگی و آموزشی بانوان استفاده از ظرفیت بسیار بالای مبلغ زن و مداحان در راستای ترویج مفاهیم ارزشمند اربعین و عاشورا است افزود: از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در پیاده‌روی اربعین رعایت حریم بانوان و حفظ شئون زن مسلمان است که باید همه بانوان حاضر در راهپیمایی اربعین با اهتمام بیشتری آن را مدنظر قرار دهند.

اشرفی با اشاره به اینکه   این موکب علاوه بر پذیرایی از بانوان، در راستای آموزش احکام اسلامی، کارگاه‌های فرهنگی و سبک زندگی دینی فعالیت می‌کند، گفت: آموزش قرآن و توزیع بروشور و مسائل شرعی با استفاده از متخصصان با زبان‌های فارسی، اردو، عربی، فرانسه و انگلیسی از دیگر برنامه‌های این موکب است.

انتهای پیام

captcha