برگزاری دوره «اعراب‌القرآن» در مرکز تخصصی تفسیر صادقین(ع)
کد خبر: 3757213
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

برگزاری دوره «اعراب‌القرآن» در مرکز تخصصی تفسیر صادقین(ع)

گروه حوزه‌های علمیه ــ اولین دوره آنلاین اعراب‌القرآن توسط مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین(ع) برگزار می‌شود.

برگزاری دوره «اعراب القرآن» در مرکز تخصصی تفسیر صادقین(ع)حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهی کافی، مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین(ع) در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: یکی از علوم مقدماتی و عالی برای رسیدن به فهم قرآن و حدیث، ادبیات عرب است که در این میان، نحو و ترکیب از جایگاه بالایی برخوردار است و بدون فهم و درک این علم دستیابی به متون عربی و ادبی محال است.

وی افزود: متأسفانه آن گونه که باید و شاید در مراکز علمی نسبت به این علم توجه نمی‌شود و شاید بتوان گفت که یکی از این مشکلات که باعث این نقص بزرگ شده است عدم هماهنگی میان مسائل این علم با شیوه‌های آموزشی جدید است.

کافی با  بیان اینکه دوره مذکور توسط استاد محمدرضا رضوانی خراسانی در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین(ع) برگزار می‌شود، تصریح کرد: این دوره با این هدف طراحی شده است که تا حد زیادی خلأ موجود را برطرف سازد و عالی‌ترین مسائل و اقوال عالمان این علم را با طرح شیوه‌های جدید و جذاب بیان کند و این علم را در دسترس تمامی طالبانش قرار دهد.

وی افزود: آموزش سخت‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل ترکیب با بیانی شیوا، آسان و قابل فهم برای تمامی گروه‌ها، بیان نحو کاربردی و ترکیب در کوتاه‌ترین زمان ممکن همراه با مثال‌های فراوان و ارائه تمامی مطالب به صورت قواعد و نموداری همچنین ایجاد تسلط قابل قبول بر مطالب نحو کاربردی و ترکیب از جمله ویژگی‌های این دوره است.

کافی بیان کرد: کسانی که مایل به شرکت در این دوره هستند می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین(ع) به نشانی  www.uni.sadeghain.net در این دوره ثبت نام کنند.

انتهای پیام

captcha