یزد از استان‌های مدعی در رشته تواشیح
کد خبر: 3757220
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

یزد از استان‌های مدعی در رشته تواشیح

گروه فعالیت‌های قرآنی - سرپرست گروه تواشیح ثامن‌الحجج استان یزد گفت: این گروه سال ۸۷ شکل گرفت و توانسته با تولید آثار فاخر چندین عنوان در مسابقات مختلف کسب کند.

یزد از استان های مدعی در تواشیح

محمد‌حسن حسن‌زاده، سرپرست گروه تواشیح ثامن‌الحجج استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: این گروه سال 1387 با حضور مهدی منجی، سعید باغشاهی، محسن دهقان و سیدعلی حسینی جمعی از قاریان یزدی شکل گرفت.
وی با اشاره به اینکه این گروه توانسته با تولید آثار فاخر چندین عنوان در مسابقات مختلف کسب کند، گفت: در حال حاضر این گروه متشکل از حمید پایدار، مجید بیکی، امیر‌عباس مزیدی، منصور گل‌محمدی، محمد باغشاهی است.
حسن‌زاده ادامه داد: این گروه تاکنون موفق به کسب مقام اول جشنواره امام رضا(ع) و مسابقات ملی دانشجویان، رتبه دوم مسابقات ترنم آسمانی شده و امسال نیز در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اراک رتبه پنجم مسابقات را کسب کرد.
وی با اشاره به اینکه این گروه توانست در این مسابقات رتبه اول انتخاب مردمی را کسب کند، گفت: یزد در تواشیح از استان‌های مدعی است و هرساله در مسابقات مدعی وارد می‌شود، با توجه به اینکه خوزستان در رشته تواشیح جایگاه بالاتری بین مردم دارد و نسبت به استان‌های دیگر گروه‌های خوب و قدرتمندی هستند، در مسابقات رتبه‌های برتر را از آن خود می‌کند.
این قاری برجسته گفت: گروه‌های تواشیح یزد از ذوالفقار که از گروه‌های قدیمی یزد بوده و گروه‌های کوثر، بینات، ثقلین و ثامن‌الحجج در مسابقات به‌عنوان مدعی و رقیب اصلی گروه‌های تواشیح استان‌های خوزستان، اصفهان، قم مطرح بوده‌اند.

انتهای پیام

captcha