ملتی که با امام حسین(ع) بیعت می‌کند تسلیم یزیدیان نخواهد شد
کد خبر: 3757235
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
خطیب جمعه چرام:

ملتی که با امام حسین(ع) بیعت می‌کند تسلیم یزیدیان نخواهد شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ با توجه به حضور عظیم مردم در پیاده‌روی اربعین در این وضعیت نابسامانی بازار ارز و افزایش چند برابری قیمت دلار و دینار عراقی، مردم این پیام را می‌دهند که ملتی که با امام حسین(ع) بیعت می‌کند، تسلیم یزیدیان نخواهد شد و با همه دشواری‌ها و سختی‌ها دست از حسین نمی‌کشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌نورالله افشار، امام جمعه چرام، 27 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صاحب سند پیشرفت کشور در افق ۵۰ ساله اخیر بر اساس الگویی کاملا ایرانی و اسلامی شده است.
امام جمعه چرام عنوان کرد: سندی که در سال ۱۵۵۰ باید ما را در زمره چهار کشور برتر آسیا و جزء هفت کشور دنیا قرار دهد؛ این سند اصول و مبانی دارد که از تدابیر و رهنمودهای رهبر عزیز انقلاب اسلامی ایران و با توجه به کار کارشناسی است که چندین سال بر سر این سند جامعه شکل گرفت.
وی با بیان اینکه اولین مسئله ناامید شدن دشمن با توجه به این سند است، گفت: یکی از نکاتی که دشمن دارد تبلیغ می‌کند این است که انقلاب اسلامی در 40 سالگی از بین خواهد رفت و جشن پیروزی انقلاب اسلامی را در ۲۲ بهمن امسال نخواهند دید، رهبر عزیز با این تدبیر حکیمانه‌ای که در این موقعیت مکانی و زمانی برای ما ابلاغ می‌کند در واقع امید دشمنان به‌ویژه رئیس‌جمهور نابخرد آمریکا را ناامید می‌کند.
حجت‌الاسلام افشار با تأکید بر اینکه پیام، پیام اقتدار است، تصریح کرد: پیام دوم پیام امید است؛ مردمی که انقلاب را به 40 سالگی رساندید بدانید که شرایط فعلی شرایط گذار است و از این شرایط عبور خواهیم کرد و بن‌بستی هم وجود ندارد.
وی، پیام سوم را پیام اعتماد به سرمایه‌های داخلی دانست و گفت: سندی که تهیه شده؛ تکیه بر شخصیت‌ها، افراد و دانشگاه‌های داخلی است، چنین سندی به مردم و مسئولان ما این پیام را می‌دهد که ما می‌توانیم با جوانان ایرانی در بام قله دنیا بایستیم.
خطیب جمعه چرام به اربعین حسینی اشاره کرد و با بیان اینکه اولین کسی که سنت پیاده‌روی اربعین را بنا گذاشت شخصیتی است به نام جابربن عبدالله انصاری از صحابه پیامبر اسلام(ص)، عنوان کرد: جمعیت عظیمی که جمع می‌شوند یک پدیده الهی و معنوی است، قابل توصیف نیست، در دنیا بسیار تبلیغ می‌کنند که برای مسئله‌ای ۱۰ هزار نفر جمع کنند اما با مشکل مواجه می‌شوند در صورتی که با تمام خطرات و مشکلاتی که وجود دارد مردم سنگ تمام می‌گذارند و در پیاده‌روی از ۴۰ کشور دنیا به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) مشرف می‌شوند.
وی افزود: آن چیزی که باعث شده مردم ما در اربعین تجمع کنند، محبت به امام حسین(ع) است، دشمن بسیار تلاش می‌کند که تفرقه بیاندازد، برای مثال در همین ایام منتهی به اربعین عده‌ای از خائنان داخلی با عنوانی که اعراب عراق را نام‌گذاری کردند در روزنامه‌ها و عده‌ای از خائنان در عراق حمله می‌کنند به کنسولگری ایران که بین دو ملت دعوا و جنگ بیفتد و در واقع اربعین تحت تأثیر به این نزاع قرار گیرد.
حجت‌الاسلام افشار با تأکید بر اینکه اربعین امسال پیام‌هایی دارد، متذکر شد: در این وضعیت نابسامانی بازار ارز و افزایش چند برابری قیمت دلار و دینار عراقی مردم این پیام را می‌دهند که در این جنگ تمام عیار اقتصادی که آخرین حربه دشمن علیه نظام اسلامی است؛ ملتی که با امام حسین(ع) بیعت می‌کند تسلیم یزیدیان نخواهد شد و با همه دشواری‌ها و سختی‌ها دست از حسین( ع) نمی‌کشد.
مسلم فریور
انتهای پیام

captcha