آسمانی‌ترین مسیر این کره خاکی+نقشه
کد خبر: 3757260
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

آسمانی‌ترین مسیر این کره خاکی+نقشه

کانون خبرنگاران نبأ ــ هر ساله ماه‌های محرم و صفر، مشتاقان امام حسین(ع) سفری پیاده را به مقصد کربلا آغاز می‌کنند، مبدأ مسافران هر جا که باشد، مقصد کربلاست. این مسیر که از آن به‌عنوان آسمانی‌ترین مسیر این کره خاکی یاد می‌کنند، حدود ۸۰ کیلومتر است که شهر نجف را به کربلا متصل می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ هر ساله در ماه‌های قمری محرم و صفر، مشتاقان امام حسین(ع) سفری پیاده را به مقصد کربلا آغاز می‌کنند. مبدأ مسافران هر جا که باشد، مقصد کربلاست. اما مسیری که عمدتاً مسافرین اربعین حسینی در عراق پیاده‌روی می‌کنند، حدود ۸۰ کیلومتر است که شهر نجف را به کربلا متصل می‌کند.

این سفر معمولاً در روزهای منتهی به اربعین حسینی انجام می‌پذیرد، از این سفر و مسیر به‌عنوان آسمانی‌ترین مسیر این کره خاکی یاد می‌کنند. برای ایرانیان و دیگر مسافران در این مسیر موکب‌هایی قرار داده‌اند که برای راحتی زائرین، به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند، از بین این موکب‌ها، حدود ۱۰ موکب توسط ایرانیان اداره می‌شود.

آن‌طور که تاریخ می‌گوید، «پیاده‌روی اربعین» یک رسم و سنت قدیمی است. سنتی که ائمه معصومین(ع) و بزرگان دین ما، بارها درباره عظمت فضیلت آن صحبت کرده‌اند. هرچند سال‌هاست که کشور عراق محل درگیری‌ها و ناآرامی‌های بسیاری است، و با توجه به اینکه مسیر پیاده‌روی اربعین نیز یک مسیر بیابانی است که شهر نجف را به کربلا وصل می‌کند، با این حال تا به حال گزارشی ارائه نشده که انفجار یا ناامنی در این مسیر را نشان دهد.

مهمترین اطلاعات مسیر پیاده روی اربعین به شرح زیر است:

فاصله نجف تا کربلا: ۸۰ کیلومتر

تعداد روزهای پیاده‌روی: ۳ روز

تعداد عمود‌ها: ۱۴۵۲ ستون

فواصل عمودها: ۵۰ متر

تعداد روز پیشنهادی: ۳ روز

ساعات پیاده‌روی در هر روز: ۸ تا ۹ ساعت

ساعت پیشنهادی شروع پیاده‌روی: نماز صبح یا پیش از نماز صبح

ساعت پیشنهادی اتمام پیاده‌روی: پیش از غروب تا حداکثر نماز مغرب

اگر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی قصد سفر به کشور عراق را دارید، با در دست داشتن نقشه مسیر نجف تا کربلا، از موکب‌ها و خدمت زائران آگاه شوید.

آسمانی‌ترین مسیر این کره خاکی+نقشه

 مریم بشیری

انتهای پیام

captcha