مشارکت 15 کشور اروپایی در مسابقات «الفرقان» برلین
کد خبر: 3757266
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

مشارکت 15 کشور اروپایی در مسابقات «الفرقان» برلین

گروه بین‌الملل ـ سومین دوره مسابقه سالانه اروپایی حفظ و تجوید قرآن جایزه «الفرقان» با مشارکت نمایندگان 15 کشور اروپایی در شهر برلین، پایتخت آلمان آغاز شد.

 مشارکت 15 کشور اروپایی در مسابقات قرآنی الفرقان برلینبه گزارش ایکنا به نقل از وبگاه روزنامه کویتی الوطن؛ این مسابقات از عصر دیروز 27 مهرماه به همت انجمن حفظ قرآن «الفرقان» آلمان و با حضور گروه‌های سنی مختلف در رشته‌های مختلف حفظ، تجوید و ترتیل آغاز شد و تا امروز(28 مهرماه) ادامه دارد.

عصام فلیج، دبیر انجمن قرآنی «المنابر» کویت در این باره گفت: شرکت‌کنندگان برای رقابت در این مسابقه قرآنی از صبح روز جمعه وارد برلین، پایتخت آلمان شدند و فعالیت‌های مسابقات از عصر دیروز آغاز شد.
 
وی افزود: شمار شرکت‌کنندگان رقابت‌های امسال در دو بخش بانوان و آقایان بیش از 1000 نفر از 15 کشور اروپایی هستند.
 
عصام فلیج در ادامه تصریح کرد: این مسابقات به همت انجمن حفظ قرآن «الفرقان» آلمان و با هماهنگی و حمایت شورای عالی مسلمانان این کشور، مسجد دارالسلام برلین و انجمن قرآنی «المنابر» کشور کویت برپا می‌شود و چندین سازمان خارجی از جمله انجمن بین‌المللی قرآن و سنت وابسته به انجمن جهانی اسلام و جایزه بین‌المللی قرآن خارطوم از سودان بر این مسابقه نظارت دارند.
 
کمیته داوران این مسابقه متشکل از قاریان و اساتید برجسته‌ای از کشورهای کویت، بحرین، سودان، مراکش، الجزائر، لبنان، یمن و سوریه است و این رقابت‌ها با حمایت مالی مؤسسات خیریه و افراد نیکوکار برگزار می‌شود.
 
وی در پایان از تمامی شرکت‌کنندگان در دو بخش بانوان و آقایان خواست تا به مسیر فراگیری و حفظ قرآن و یادگیری قواعد و احکام تجوید آن ادامه دهند و برای آن‌ها آرزوی موفقیت و از همه سازمان‌های برگزارکننده و اعضای کمیته داوران تقدیر و تشکر کرد.

 انتهای پیام
captcha