نظام هستی برمبنای حقانیت و عقل است
کد خبر: 3757272
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

نظام هستی برمبنای حقانیت و عقل است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه محیط‌های دانشگاهی محل استدلال و عقل‌گرایی است و به هیچ وجه تقلیدگرایی در آن راه ندارد، گفت: نظام هستی نیز در ارتباط با مخلوقات بر مبنای حقانیت و عقل است.

نظام هستی برمبنای حقانیت و عقل است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی رستمی‌ثانی، مدیرکل فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز، 28 مهرماه در مراسم افتتاحیه مرحله کشوری بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن عترت که در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه محیط دانشگاه، محیط تقلیدگرایی نیست، افزود: خداوند در قرآن کریم فرموده است که اگر فکر می‌کنید قرآن از فکر بشر تراوش شده است، پس سوره‌ای همانند آن بیاورید و هنوز پس از گذشت قرن‌ها هیچ دانشمندی موفق به این کار نشده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر ما هیچ دلیلی هم برای حقانیت قرآن و اسلام نتوانیم بیابیم، همین مساله کافی است که بنابه فرموده خداوند متعال هیچ کس در طول تاریخ نخواهد توانست حتی سوره کوچکی نیز بیاورد و این مورد در همه زمانها و مکانها برای تمامی دانشمندان جهان ذکر شده است.
‌رستمی‌ثانی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی نیز که همواره رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند منشأ قرآنی داشته و خداوند هیچ گاه نمی‌خواهد کفار بر مسلمانان سلطه داشته باشند و از این رو تمامی مشکلات اقتصادی کشور نیز با تدبر در آیات قرآن کریم حل می شود.
وی گفت: چکیده قرآن سوره حمد است و دشمنان اسلام بارها تلاش کرده اند تا سوره حمد را درهم بشکنند چرا که اگر موفق به این کار شوند در واقع قرآن را خواهند شکست ولی هیچ گاه موفق به این کار نخواهند شد هانگونه که بارها تلاش کرده اند ولی خود به عدم توانایی اقرار کرده اند.
مدیرکل فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه محیط های دانشگاهی محل استدلال و عقل گرایی است، تصریح کرد: نظام هستی نیز در ارتباط با مخلوقات بر مبنای حقانیت و عقل است و در نمازی که شبانه‌روز می‌خوانیم 60 بار وازه رحمن و رحیم تکرار می‌شود.
وی ادامه داد: آزمون مرحله مقدماتی مسابقات قرآن و عترت با حضور بیش از 30 هزار نفر در تمامی واحدهای استانها برگزار شد و پس از راهیابی نفرات برگزیده به مرحله استانی، اکنون نفرات برتر که بیش از 400 نفر را شامل می شوند به مدت دو روز در ارومیه به رقابت خواهند پرداخت و نفرات برگزیده مرحله کشوری نیز به جشنواره ملی به میزبانی وزارت علوم در آبان ماه سال جاری راه خواهند یافت.

انتهای پیام

captcha