پرداختن به امور خیریه در سازمان اوقاف تقویت می‌شود/ وقف؛ نقطه گذشتن و رسیدن
کد خبر: 3757290
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی:

پرداختن به امور خیریه در سازمان اوقاف تقویت می‌شود/ وقف؛ نقطه گذشتن و رسیدن

گروه جامعه ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی بیان کرد: وقف همان نقطه‌ای است که افراد از خود می‌گذرند تا به خدا برسند و با نیت خیر خود زمینه خدمت‌رسانی به مردم را فراهم می‌کنند.

پرداختن به امور خیریه در سازمان اوقاف تقویت می‌شود/ وقف؛ نقطه گذشتن و رسیدنبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم تکریم حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محمدی و معارفه حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی به عنوان رئیس جدید سازمان اوقاف و امور خیریه امروز ۲۸ مهرماه، با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان در ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی‌گلپایگانی در ابتدای سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) به امام علی(ع) فرمودند: هرکس مرا زیارت کند چه در زمان حیات و چه بعد از مرگم و هر کس تو را زیارت کند چه در زمان حیات و چه پس از مرگ و چه فرزندانت را زیارت کند چه در زمان حیات و چه پس از مرگ؛ من ضامن می شوم که او را در روز قیامت از گرفتاری‌ها و شدائد آن روز عظیم نجات دهم و او را در درجه خودم در بهشت قرار دهم.

 وی در ادامه سازمان اوقاف را سازمانی عظیم و ریشه‌دار دانست که نام مقدسی دارد و در طول تاریخ به ویژه در دوره رضاخان دچار صدمات متعددی شده است و با بیان این که رضاخان کمر به نابودی وقف و مظاهری که توسط اوقاف اداره می‌شد، بسته بود، عنوان کرد: دشمنان همواره سعی دارند ملت‌ها را خالی از هویت کنند و اعتمادشان را نابود سازند.

وی ادامه داد: کار سازمان اوقاف در پیش از انقلاب به جایی رسیده بود که املاک موقوفه در زمان محمدرضا شاه به کشاورزان فروخته شد و برای آنها سند صادر شد اما با وقوع انقلاب اسلامی با تدبیر امام خمینی(ره) این نقاط به حالت اولیه بازگشتند.

وی مهم‌ترین موضوعی که باید سرلوحه سازمان اوقاف و امور خیریه باشد را تبلیغ دین و اسلام دانست و گفت: از ابراز عقیده خود نهراسید؛ نگفتن‌ها باعث فراموش شدن می‌شود؛ حقایق دین را برای مردم بازگو کنید تا بدانند و آگاه باشند.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی به برخی خیانت‌هایی که در حق وقف و موقوفات در پیش از انقلاب اسلامی ایران شد، اشاره و عنوان کرد: بسیاری از ضیافت‌های مجلل شاه و همچنین تأمین مخارج دانشجویان بهایی از محل موقوفات صورت می گرفت.

 وی در پایان سخنان خود از زحمات حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی در زمان ریاست خود بر این سازمان تشکر کرد و گفت: از تمامی مدیران و معاونان تقاضا دارم تا هر چه می‌توانند به حجت‌الاسلام خاموشی کمک کنند و در این راه مددرسان باشند.

پاسخ رئیس جدید به درخواست محمدی: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم

بر اساس گزارش ایکنا در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام خاموشی نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و با تشکر از زحمات حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا انتظارات مد نظر ایشان را عملیاتی و مسیر را برای پیمودن ادامه مسیری که ایشان دنبال می کردند هموار کنیم.

وی با بیان اینکه از لحاظ کارکرد این سازمان باید هم به مقوله وقف و هم به مقوله امور خیریه توجه داشته باشد، اظهار کرد: از این پس تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا به مقوله امور خیریه توجه بیشتری داشته باشیم و این موضوع نمود بیشتری یابد.

حجت‌الاسلام خاموشی اظهار کرد: وقف همان نقطه‌ای است که افراد از خود می‌گذرند تا به خدا برسند و با نیت خیر خود زمینه خدمت‌رسانی به مردم را فراهم می‌کنند.

 وی اطلاع‌رسانی به مردم از عواید موقوفات و مستندسازی نیات واقف را از دیگر اموری دانست که در این سازمان دنبال خواهد شد و گفت: از اعتماد مقام معظم رهبری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت محترم سپاسگزارم.

ضرورت ایجاد هماهنگی مطلوب بین دستگاه‌ها و سازمان اوقاف

سخنرانی سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های آئین تودیع و معارفه امروز بود؛ وی بر ضرورت ایجاد هماهنگی مطلوب بین دستگاه‌ها و سازمان اوقاف تاکید و تصریح کرد: حاکمیت باید دریابد که وقف نقطه مرکزی تمدن‌سازی است تا بتوان مشارکت مدنی و اجتماعی در صدر اسلام را تجدید کرد. وی همچنین  از حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی برای زحمات هشت ساله‌ای که داشتند تشکر و برای حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی آرزوی موفقیت کرد.

گزارش ایکنا حاکی‌ است، حجت‌الاسلام محمدی در این مراسم با بیان اینکه سازمان اوقاف تک‌بعدی نبوده و همه جانبه‌نگر عمل کرده است، گفت: بحث قرآن را در ر‌أس امور دنبال می‌کردیم و به اداره بقاع متبرکه، موقوفات و منابع انسانی می‌پرداختیم. در این میان فرمایشات مقام معظم رهبری را به عنوان یک اصل در سرلوحه وظایف خود لحاظ می‌کردیم تا طبق این بیانات، فعالیت‌های خودمان را جهت دهیم.

وی همچنین از رئیس جدید سازمان درخواست کرد تا برخی از کارهای نیمه تمام را به پایان برسانند که از جمله آنها اخذ اسناد رسمی کشور، اسکن اسناد، ثبت و ضبط دقیق بقاع و رقبه‌ها در سامانه شماره دو است و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم قضاوت کنیم باید سوابق کار سازمان اوقاف را نیز بنگریم و ببینیم که از کجا به کجا رسیده‌ایم.

یادآوری می‌شود، در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دفتر مقام معظم رهبری حکم حجت الاسلام خاموشی به عنوان رئیس جدید سازمان اوقاف و امور خیریه اهدا شد و پیام محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور توسط جلیل فرجاد از هنرمندان قرائت شد.

گزارش تصویری مراسم را اینجا ببینید!

انتهای پیام

captcha